قوی‌ترین شبکه آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، گروه معارف است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قوی‌ترین شبکه آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، گروه معارف است و باید از ظرفیت موجود برای ایجاد تحول در فضای فرهنگی به خوبی استفاده کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست سراسری مدیران گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با هدف هم‌افزایی و ایجاد نهضت مهجوریت‌زدایی از قرآن با محوریت جهاد تبیین و رسالت دانشگاه در مشهد برگزار شد.

 شریفانی در این نشست گفت: قوی‌ترین شبکه آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، گروه معارف است و باید از ظرفیت موجود برای ایجاد تحول در فضای فرهنگی به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، فرصتی را ایجاد کرد که بتوان معارف دین را به خوبی بیان کرد و گروه معارف در دانشگاه به واسطه ارتباط با حدود یک میلیون نفر دانشجو می‌توانند ارزش‌های اسلامی و دینی را تبیین کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: قبل از انقلاب، فرصت ارتباط با مخاطبان برای بیان مسائل دینی محدود بود، اما اکنون این امکان فراهم است تا با آینده‌سازان کشور ارتباط نزدیک‌تری برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه در قرآن به موضوع تعلیم و تربیت اشاره شده، گفت: پیامبر اسلام(ص) با داشتن برنامه در این مسیر گام برداشت و آن هم اهتمام بر آشنایی مردم با تلاوت قرآن بود و استادان معارف می‌توانند در این مسیر با انتخاب آیات مناسب با فضای کشور، ضمن آموزش روخوانی قرآن، فرصتی برای حفظ آیات نیز فراهم کنند.  تعلیم مقدمه تزکیه است تا امکان پیاده‌سازی مفاهیم دینی در زندگی اشخاص فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =