آقای فیتنس در اولین لیگ بدنسازی

حسن گلستانه در مورد اولین لیگ بدنسازی که به تازگی به اتمام رسیده توضیحاتی ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، حسن گلستانه در مورد اولین لیگ بدنسازی که برگزار شد به خبرنگار ما گفت: اولین بار بود این لیگ برگزار شد. شروع لیگ با مسابقات بدنسازی همراه شد و  در دو مرحله مقدماتی و فینال که با قهرمانی تیم ستاره شهرسازی پاسارگاد به اتمام رسید و این نیم قهرمان اولین لیگ کشور شد.

وی ادامه داد: این لیگ  یکسری معایب و یکسری محاسن داشت و واقعا باید به برگزاری منظمی که داشت آفرین گفت و این مراسم باعث شد این موضوع شروع خوبی برای آینده باشد. شرکت‌های مختلف بیایند و درگیر شوند. اینگونه هم از ورزشکار حمایت بهتری می‌شود و هم اینکه ورزش پر طرفداری مثل بدنسازی جای خود را در لیگ باز کند.

گلستانه در پاسخ به این سوال که از بدنسازان تست دوپینگ گرفته می شود یا خیر گفت: تست دوپینگ گرفته نمی شود زیرا اگر بخواهد گرفته شود باید زیر نظر سازمان جهانی وادا باشد و اگر بخواهند به این قضیه ورود کننند سخت است. در ورزش‌های دیگه ملاحضه می‌کنید کیت‌ها هزینه بالایی دارد. اگر تست دوپینگ تعریف شده باشد باید در  آزمایشگاه های خاص این تست گرفته شود و از طرفی در بدنسازی باید از همه گرفته بشود که بسیار هزینه بر و زمان بر است. در مسابقات تست دوپینگ گرفته می‌شود که ۶ ماه طول می‌کشد جوابش بیاید و در حال حاضر صدق نمی‌کند.

قهرمان فیتنس در مورد اینکه لیگی برای بتوان تشکیل می‌شود یا خیر گفت: اگر همه پرسنل خانم باشند اشکالی ندارد مثل فیتنس چلنج. اگر  یکسری فاکتورها رعایت شود مشکلی نیست.

گلستانه یادآور شد: در ابتدا لیگ بدنسازی تعریفی نداشته چون ممکن بود باعث آسیب در ورزشکاران شود و  تداومش مثل لیگ کشتی و امثال آن نیست. نکته مثبت این کار همزمانی با مسابقات بدنسازی است. در غیر این صورت اگر هر حالت دیگری برگزار شود توجیهی ندارد و برای جوان ها خطرساز هم است و ممکن است اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهد ولی چون با مسابقات همزمانی دارد مشکلی ایجاد نمی کند و نکته درست و سنجیده ای بود.

کد خبر: 1144726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =