خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا رونمایی شد

آئین رونمایی از خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا با حضور پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، علی قجری، مدیر عامل خبرگزاری آنا و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آئین رونمایی از خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا در این خبرگزاری و با حضور پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، علی قجری، مدیر عامل خبرگزاری آنا و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این مراسم پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق گفت: از علی قجری، مدیرعامل خبرگزاری آنا و خانه خلاق و نوآوری که راه‌اندازی کرده‌اند، انتظار تولید شغل، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و تسهیل‌گری را خواهیم داشت. در این مسیر جذب سرمایه‌گذار، کمک‌های فکری، بازاریابی و در خدمت گرفتن اساتید با تجربه را در دستور کار قرار خواهیم داد.

علی قجری مدیرعامل خبرگزاری آنا در بخشی از این مراسم گفت: اگر به تاریخچه حوزه علم و فناوری در دهه ۸۰ بنگریم می‌بینیم به‌اندازه‌ای که امروزه شتاب‌دهنده‌ها حائز اهمیت هستند و به‌طور ویژه بر آن تمرکز شده است در گذشته به این شکل نبود که تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در راستای نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان دانش‌بنیان نیز خالی از لطف نیست.

وی بیان کرد: امروزه دستاوردها و محصولات شرکت‌های خلاق و فناور بخش مهمی از زنجیره تامین نیازهای خرد و کلان جامعه هستند و همه ما روزانه از محصولات و دستاوردهای یک شرکت دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپ در امورات شخصی زندگی استفاده می‌کنیم؛ اما چرا وقتی درباره توان علمی و فناوری کشور صحبت می‌شود، از اقتدار علمی ایران سخن به میان می‌آید، یا وقتی می‌گوئیم کشور ما در حال حرکت در لبه تکنولوژی است و در بسیاری از حوزه‌ها همپای کشورهای توسعه یافته جهان حرکت می‌کند، این گزاره‌ها برای بسیاری از مردم تعجب‌آور یا بعضا غیرقابل باور است؟ خبرگزاری آنا به‌‎عنوان بازوی رسانه‌ای شرکت‌های فناور، خلاق و گفتمان‌سازی در جامعه، رسالت خود دانست که با راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا دستاوردهای علمی کشور را به متن جامعه منتقل کند.

قجری ادامه داد: در کنار این دو رویداد با همفکری دانشگاه آزاد اسلامی به نقطه‌ای رسیدیم که کشور به شتاب‌دهنده و حمایت از استارت‌آپ‌ها نیازمند است لذا ایده راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا شکل گرفت.

او تاکید کرد: مطالعات و آسیب‌شناسی از فضای فناوری و نوآوری، ما را به نقطه‌ای می‌رساند که ثابت می‌کند فاصله‌ و خلاء بین افکار عمومی جامعه و فضای نخبگانی و علمی کشور وجود دارد. آنا تنها خبرگزاری رسمی دانشگاهی است و تنها به دانشگاه آزاد اسلامی نیز منحصر نمی‌شود، بلکه در خبرگزاری آنا تمام فضای آموزش عالی و علمی کشور پوشش داده می‌شود.

منبع: آنا

انتهای خبر/

کد خبر: 1145216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =