مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۱ تیر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در شنبه (۱۱ تیر)  را در ادامه می‌خوانید.

بازدید رئیس و معاونان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس و معاونان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، با هدف آشنایی با ظرفیتهای واحد الکترونیکی و تعریف همکاری های مشترک در حوزه مشاوره از واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی بازدید نمود.محمد حاتمی رئیس سازمان،  امین رفیعی پور معاون آموزشی،  محمدرضا صیرفی معاون امور استان ها و مهرداد ثابت معاون نظارت حرفه ای و امور کمیسیون های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، ظهر روز سه شنبه هفتم تیر ماه از واحد الکترونیکی و زیر ساخت ها و سامانه های موجود و تحت نظارت این واحد بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور  نجف پور رئیس واحد الکترونیکی معاونتهای آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهشی و فنی برگزار شد، رئیس واحد الکترونیکی ضمن تشکر و قدردانی از حضور مسئولان سازمان نظام رواشناسی و مشاوره ایران، بیان کرد: مجوز فعالیت واحد الکترونیکی برای برگزاری دوره­ها کارشناسی و کارشناسی ارشد با روش مجازی، از سوی شورای گسترش وزارت علوم و تحقیقات و فناوری صادر گردیده است و الان بالغ بر ۱۲۰ رشته در مقطع لیسانس و ۳۸۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این واحد دایر است که در این رشته ها حدود پانزده هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: البته در کنار شیوه آموزش مجازی، امتحانات واحد الکترونیکی همسان با سایر دانشگاهها به صورت حضوری برگزار می­شود و این شاخصی برای ارزیابی کیفیت آموزش مجازی این واحد است که دانشجویان آن در فرآیند آموزش مجازی به کیفیتی همسان از یادگیری با سایر دانشجویان دانشگاههای حضوری دست می­یابند و می­توانند همانند بقیه آزمونهای حضوری را پشت سر گذاشته و در نهایت موفق به اخذ مدرک شوند.

نجف پور افزود: باید بین آموزش از راه دور و آموزش آنلاین و آموزش هوشمند تفاوت قائل شد. نماینده آموزش از راه دور که به نوعی آموزش آفلاین است، دانشگاه پیام نور بوده و نماینده آموزش آنلاین واحد الکترونیکی بوده که البته الان در آستانه آموزش هوشمند است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط بهره وری از وقت و زمان دانشجویان واحد الکترونیکی، کیفیت و توانایی دانشجویان ورودی به این واحد نسبت به دیگر واحد های دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاههای دولتی از منطقی متفاوت تبعیت میکند و  عموما کسانی این واحد را انتخاب می­کنند که در عین توجه به کیفیت و اعتبار آموزشی، به دنبال بهره­وری از وقت و زمان هستند و به دلیل اشتغال همزمان با تحصیل یا خانه دار بودن و دلایل دیگر  واحد الکترونیکی را دانشگاه خوبی برای تحصیل خود دیده و انتخاب کرده اند.

وی افزود: از ترم جاری اساتید واحد مکلف شده اند در ابتدای ترم طرح درس خود را در ال ام اس آموزشی بارگزاری کرده و متعاقبا منابع درسی تراز اول باید مورد استفاده قرار گیرد و شورای هر گروه موظف به بررسی و تایید موارد گردیده است و همین امر به افزایش هر چه بیشتر کیفیت آموزش منجر میشود.

نجف پور بیان کرد: در دو سال و اندی گذشته و با گسترش آموزش مجازی و افزایش سطح دانش جامعه نسبت به این امر، شاهد استقبال گسترده از تحصیل مجازی درکشور هستیم که با حضوری شدن دانشگاهها، به طور حتم این استقبال در آینده افزایش بیشتری خواهد یافت.

رئیس واحد الکترونیکی درباره سیاست های توسعه اشتغال و کارآفرینی و ارتباط با صنعت در این واحد بیان کرد: یکی از سیاست های مهم ما در واحد الکترونیکی، به موازات آموزش کلاسیک دانشگاهی، شناسایی هرچه بیشتر صنعت و کسب و کارها در سطح کشور و طراحی دوره های دوره های پودمانی و کوتاه مدت تخصصی برای افزایش دانش و مهارت دانشجویان برای ورود به بازار کار و کارآفرینی است.

وی افزود: رشته های روانشناسی و مشاوره در این واحد دانشگاهی به دلیل کیفیت آموزش بالا و حضور اساتید برجسته و همکاری با سازمان نظام روان شناسی، مورد استقبال بالای متقاضیان تحصیل است  و سطح علمی فارغ التحصیلان این واحد از میانگین دانشگاه آزاد اسلامی بالاتر است.

نجف پور ادامه داد: روال کلی آموزش اینگونه است که دروس نظری به صورت مجازی ارائه می­شوند و دروس علمی با استفاده از ظرفیت برخی از واحد های برتر دانشگاه آزاد اسلامی، به صورت حضوری برگزار می گردد.

وی در پایان پیشنهاد همکاری بیشتر فیمابین واحد الکترونیکی و سازمان نظام روانشناسی در جهت توسعه مشاوره آنلاین و همچنین ارائه زیرساخت آموزش مجازی و طراحی و توسعه پلتفرم های مشاوره ارائه کرد.

در ادامه این نشست  حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران بیان کرد: واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از موفق ترین واحد های دانشگاهی در سطح کشور به لحاظ برخورداری از بهترین زیرساخت های آموزشی از بعد نرم افزاری و سخت افزاری است. یکی از مهمترین مباحث دانشگاه های کشور، بحث مدارک فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی و مشاوره می باشد که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت عملکرد این قشر از جامعه و با عنایت به هدف این افراد پس از فراغت از تحصیل و مراجعه به بازار کار و تاثیر بسیار زیاد از لحاط روانی در جامعه، باید سخت گیری های بیشتری از لحاظ اعتبار مدارک این افراد صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر نیاز جامعه، در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار دانشجو در داخل و خارج از کشور مشغول به تحصیل در زیرشاخه های رشته های روانشناسی و مشاوره می باشند، که این امر نشان دهنده افزایش تمایل نسبت به ارتقا دانش خود در این زمینه است. در سنوات گذشته و به خصوص پس از شیوع بیماری کرونا درکشور روند فعالیت مراکز مشاوره و روانشناسی نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است.

حاتمی یادآور شد: با توجه به سطح سواد جامعه، فارغ التحصیل رشته روانشناسی باید در سه زمینه (پزشکی، آموزشی و حرفه ای) بهترین فعالیت را داشته باشد که این مورد باعث افزایش اعتبار مدرک وی خواهد شد.: فارغ از اعتبار و کیفیت آموزش مجازی واحد الکترونیکی، یکی از پیشنهادات این سازمان در جهت افزایش اعتبار مدارک فارغ التحصیلان رشته ای روان شناسی و مشاوره، برگزاری آزمون های متفاوت برای سنجش میزان دانش و آگاهی متقاضیان جهت اخذ مجوز برای فعالیت در بازار کار است.

وی در پایان گفت: امیدوارم با برطرف نمودن موانع و امضا تفاهم نامه و سند همکاری بین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، شاهد بهبود عملکرد کاری و حرفه ای فارغ التحصیلان کلیه دانشگاه های کشور در این زمینه باشیم.در پایان این بازدید و نشست مشترک مقرر شد تفاهم نامه همکاری در جهت ارائه مشاوره آنلاین و ارایه زیرساخت آموزش مجازی و همچنین طراحی و توسعه پلتفرم مشاوره آنلاین در دستور کار مشترک قرار گیرد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین  دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی و مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه کشور

تفاهم نامه همکاری بین دانشکده مدیریت واحد تهران مرکزی و مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور از سوی دکتر وحید آرایی رئیس دانشکده مدیریت و  سیدمهدی پاک ذات رئیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری در محل آن مرکز امضا شد. این گزارش حاکی است،  وحید آرایی رئیس دانشکده مدیریت واحد تهران مرکزی اظهار کرد: دانشکده مدیریت مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری به دنبال کار علمی مسأله محور است و برای تأثیرگذاری بر نظام سیاستگذاری کشور، ارتباط با مراکز سیاست پژوهی و تصمیم سازی نهادها و سازمان های حاکمیتی و وزارتخانه ها را در دستورکار جدی خود قرار داده است.

وی افزود: مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری، نهاد سیاست پژوهی و پشتیبان اندیشه ای نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور است و در نتیجه همکاری علمی مشترک با این مرکز بسیار حائز اهمیت است.

آرایی در پایان با اشاره به زمینه های همکاری مورد اشاره طرفین در تفاهم نامه خاطرنشان کرد: همکاری طرفین در سه بخش پژوهشی، مشاوره و مدیریت دانش و آموزش و نشر پیش بینی شده است که امیدواریم با تشکیل کمیته راهبری، بلافاصله اجرای تفاهم نامه عملیاتی شود. در این مراسم که سیدمهدی جلالی معاون پژوهش و فناوری،  حامد نظرپور کاشانی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشکده و مدیران آن مرکز نیز حضور داشتند.

کسب رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد توسط دانشجوی دانشگاه آزاد شهرکرد

 ابراهیم رحیمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با تبریک این افتخارآفرینی به جامعه دانشگاهی گفت: محمدجواد مظاهری شورابی دانشجوی سال آخر رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد موفق به کسب رتبه ۳۸ حقوق گرایش جزا و جرم شناسی و حقوق گرایش کیفری اطفال و نوجوانان کنکور سراسری کارشناسی ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور شد. رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد یکی از با سابقه‌ترین رشته‌های تحصیلی این واحد دانشگاهی است که هم‌اکنون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی حقوق جزا و جرم شناسی دانشجو می پذیرد.
این دانشجوی برتر علمی بیان کرد: محمدجواد مظاهری متولد سال ۱۳۷۷ دارای دیپلم ریاضی فیزیک و پیش دانشگاهی رشته تجربی هستم. سال ۱۳۹۸ پس از دوسال کنکور دادن به‌رغم قبولی در رشته‌های دیگر کنکور تجربی به علت علاقه به رشته حقوق آمدم. هم اکنون ترم ۶ و دانشجوی سال آخر هستم که تا شهریور ماه فارغ التحصیل خواهم شد و معدل ۱۸.۹۰ را دارم. به عنوان دانشجوی سال آخر آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را شرکت کردم که با لطف خداوند موفق به کسب رتبه‌ دورقمی  ۳۸ در گرایش جزا و جرم‌شناسی و رتبه ۳۹ در گرایش حقوق کیفری اطفال و نوجوانان از بین حدود ۴۰ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته و شرکت کنندگان دیگر شدم.
بنده از ترم اول شروع به مطالعه کتب مرجع رشته حقوق  در کنار گذراندن دروس دانشگاهی داشتم، خیلی‌ها از منابع و ساعت مطالعه بنده میپرسن که باید به این نکته تاکید داشت که بجز ۴-۵ ماه آخر که مطالعه فشرده برای آزمون کارشناسی ارشد داشتم که ساعت مطالعه بنده در روزهای آخر به ۱۲ ساعت هم شاید می‌رسید، از بدو ورود به دانشگاه و ترم اول به‌طور مستمر  و پیوسته ، روزانه دو الی سه ساعت مطالعه رو داشتم و این پیوستگی باعث حفظ شاکله‌ ذهنی و برای  آماده شدن ذهن و پایه‌ی تحصیلی  بسیار موثر بوده است.
وی افزود: علاقه و هدفمند بودن رکن اصلی مطالعه و کسب رتبه و در کنار آن مطالعه پیوسته و مداوم هرچند کم و پشتکار ناشی از آن و تلاش کردن که از همان ترم اول به نظرم بود و منابع مرجع و خوب از اساتید برتر حقوق و قلمش همچون  حسین میرمحمدصادقی و  اردبیلی در حقوق جزا، خالقی و طهماسبی در آیین دادرسی کیفری برای من بوده و در ماه‌های آخر کمک گرفتن از منابع کمک آموزشی و تست زنی. همچنین راهنمایی گرفتن از اساتید و تشویق آنها در این مسیر را موثر می‌دانم.
این دانشجوی برتر علمی ادامه داد: برای دانشجویان مطالعه کتب آزمونی را بجز در چند ماه باقی مانده به آزمون‌های حقوقی توصیه نمی‌کنم و توصیه اولیه بر مطالعه کتب مرجع است که اطلاعات حقوقی را از سرچشمه بگیرند و منابع کمک آموزشی صرفا مکملی برای جمع بندی و نظم دادن به مطالبی است که از مرجع خوانی بدست آوردن که این مرجع خوانی در آینده شغلی و تحصیلی آنها هم  موثر است.
 توصیه دیگر به هدفمند بودن مطالعه و با علاقه تلاش کردن دارم. آنچه که باعث موفقیت در آینده تحصیلی و شغلی خواهد شد جز این نیست.

برگزاری دوره آموزشی دانش افزائی داوران والیبال استان سمنان

مهدی سلطانی فر، معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گفت: سمینار آموزشی دانش افزائی داوران والیبال استان سمنان به منظور آشنائی داوران با جدیدترین قوانین والیبال۲۰۲۲VNL-FIVB  و ارتقای دانش فنی و مهارت های علمی آنان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و هیات والیبال استان سمنان در مجموعه ورزشی آزادگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با بیان اینکه فرهاد شاهمیری داور المپیکی و عضو کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا، به عنوان مدرس این سمینار آموزشی یک روزه بوده است گفت: این سمینار روز گذشته با حضور ۷۵ نفر از داوران زن و مرد والیبال استان برگزار و با اعطای گواهینامه معتبر پایان یافت.

این مسئول استقبال هیأت‌های ورزشی از امکانات واحد سمنان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: مجموعه ورزشی آزادگان با وجود امکانات و تجهیزات کم نظیر تخصصی ورزشی در استان در کنار فضای دانشگاهی و مجتمع رفاهی یک فرصت استثنائی برای برگزاری اردوها، کارگاه‌ها و مسابقات ورزشی در تمام سطوح است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =