«بزنگاه» به قلم حسام رضایی منتشر شد

دومین کتاب حسام رضایی روزنامه‌نگار سیاسی، با عنوان «بزنگاه» به چاپ رسید.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ در بخشی از فصل دوم کتاب سیاسی «بزنگاه» آمده است: شاید بد نباشد سفر مقام چینی به ایران را از زاویه سیاست داخلی، نشانه شناسی نماییم. سفر آقای «وانگ یی» وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین به ایران با هدف امضای سند همکاری 25 ساله میان دو کشور، بهترین فرصت سیاسی برای نیروهای نزدیک به علی لاریجانی بود تا از او تصویری ورای رئیس پیشین مجلس یا حتی فرای مشاور مقام رهبری بسازند.

پیش از این و در جریان سفر مشترک ظریف و لاریجانی به چین در اسفندماه سال 1397 معلوم شده بود که رئیس وقت مجلس جایگاهی مهم برای تداوم همکاری‌های دوجانبه دارد لیکن هم‌قاب شدن با مقام عالیرتبه چینی آن هم در خاک کشورمان، میتوانست در آستانه انتخابات ریاست جمهوری عیار سیاسی متفاوتی به لاریجانی ببخشد. محوریت یافتن لاریجانی در مذاکره با طرف چینی، برای یک گروه سیاسی در ایران نامناسب می نمود؛ اصولگرایانی که خصم لاریجانی بودند.

کتاب بزنگاه نوشته حسام رضایی با پیشگفتار عباسعلی رهبر عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، شامل هفت فصل است و کنشگری بازیگران مؤثر بر روند انتخابات ریاست‌جمهوری سال هزاروچهارصد را از منظر تاریخی-ژورنالیستی، مورد بررسی قرار داده است.

«بزنگاه» به قلم حسام رضایی منتشر شد

نویسنده در این کتاب دو گفتگوی اختصاصی نیز با محمدجواد ظریف وزیر پیشین امور خارجه و  عبدالناصر همتی رئیس‌کل پیشین بانک مرکزی به ثبت رسانده است.

در این گفت‌وگوها ظریف و همتی برای نخستین مرتبه برخی ناگفته‌ها درباره نحوه حضورشان در فضای انتخاباتی سال گذشته را بیان کرده‌اند.

گفتنی است اولین کتاب حسام رضایی با عنوان «ورای متن» شامل مجموعه یادداشت‌های تحلیلی این روزنامه‌نگار با مقدمه‌ای از دکتر فرشاد مهدی پور، در اسفندماه سال ١٣٩٩ به چاپ رسید.

کد خبر: 1146852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =