انعکاس صدور یک مجوز صوری در سفره مردم / فروش 13 میلیون و 750 هزار تن نهاده بدون پشتوانه

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اثرات تخلف یک شرکت‌ خصوصی در واردات صوری نهاده دامی در سفره مردم را تشریح کرد.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به تخلفات یکی از شرکت‌های خصوصی در واردات صوری نهاده دامی، اظهار کرد: مجوز خرید نزدیک به 13 میلیون و 750 هزار تن نهاده و کالای اساسی را به یکی از شرکت‌ها دادند که پول را با مجوز صوری از دولت و مردم گرفت.

وی افزود: اینکه مطابق اطلاعاتی که در سایت بازارگاه ثبت شد، دامداران و مرغداران نهاده‌های خود را از این شرکت خریداری کردند، ولی از 10 اردیبهشت تاکنون هیچ نهاده‌ای تحویل دامداران و زنجیره‌های تولید بخش کشاورزی نشده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نتیجه چنین عملکردی بی‌اعتمادی دامداران و مرغداران اعتمادی به سایت بازارگاه است. همچنین تعداد زیادی از مرغداران نتوانستند جوجه‌ریزی کنند؛ چون نهاده به دستشان نرسیده و نقدینگی ندارند.

محمودزاده با بیان اینکه مرغداران مجبور شدند جوجه‌های یکروزه خود را معدوم کنند، تصریح کرد: برخی از دامداران نیز به این دلیل که نهاده نداشتند دام مولدشان را به کشتارگاه بردند. پرورش دام مولد پنج سال طول می‌کشد، یعنی دامی که اصلاح شده و تغییر ژنتیک داده وقتی به کشتارگاه می‌رود پنج تا 6 سال طول می‌کشد تا جایگزین شود.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسائل باعث شده قمت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز در بازار افزایش یابد و در ماه‌های آینده تولید در بخش کشاورزی کمتر شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل گزارش این تحقیق و تفحص 6 ماه فرصت داریم تا تخلفات صورت گرفته را احصا و متخلفان را شناسایی کنیم و گزارش آن را به صحن مجلس بدهیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین به تحقیق و تفحص از سازمان مرکزی تعاون روستایی اشاره کرد و گفت: مبنای این تحقیق و تفحص در وزارت کشاورزی فساد بزرگ سازمان تعاون روستایی بود که منجر به عزل رئیس سازمان شد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مشکلات زیادی در این بخش وجود داشت که مربوط به موضوعات خرید میوه شب عید، خرید و فروش خرما و زعفران بود که فساد گسترده‌ای را در بر داشت و قطعاً نتیجه آن را از طریق قوه قضائیه آن را پیگیری می‌کنیم.

کد خبر: 1147509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =