تجمع داوطلبان در اعتراض به تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲

جمعی از داوطلبان کنکور در اعتراض به تاثیر قطعی معدل در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ مقابل روابط عمومی سازمان سنجش تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از داوطبان کنکور ۱۴۰۲ ظهر امروز ۲۸ تیرماه در اعتراض به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیر قطعی معدل در آزمون سراسری، مقابل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تجمع کردند.

داوطلبان شعارهایی مانند «مصوبه جدید نمی‌خواهیم»، «پول ترمیم، از کجا از کجا»، «تاثیر قطعی کنکور، فاجعه به چه بهایی» و «حذف دروس عمومی، یعنی شکاف فرهنگی» سر داده و به صورت مسالمت آمیر نسبت به تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲ اعتراض کردند.

داوطلبان نسبت به غربالگری ضعیف و ترازدهی بی‌ثمر امتحانات نهایی معترض بوده و بر این باورند به گفته مسئولان آموزش و پرورش و سازمان سنجش، حداقل ۲۵ هزار نفر معدل ۲۰ در کشور وجود دارد و رتبه‌بندی آنان با نمرات نهایی میسر نیست و در هر صورت باید کنکور برگزار شود، ملاک قرار دادن امتحانات نهایی منجر به نابودی آینده علمی کشور می‌شود.

تجمع اعتراضی داوطلبان در اعتراض به تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲

این افراد بر این باورند که در صورت اجرا شدن تاثیر قطعی معدل در کنکور، جوانان مستعد و کوشای قشر متوسط و ضعیف از شایسته‌گزینی تحصیلی ناامید شده و به سمت فساد کشیده می‌شوند. 

داوطلبان با در دست داشتن پلاکارد سناریوی برگزاری چند باره امتحانات نهایی را برای دولت پرهزینه خوانده و وقوع تقلب در امتحانات نهایی را با توجه به تراکم دانش‌آموزان را دور از رهن نخواندند.

حاضران در این تجمع معتقدند که بر اساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مافیا از بین سوالات تستی کنکور از بین نمی‌رود و نافذ تر می‌شود. همچنین مافیای تشریحی و ترمیم معدل نیز ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، مصوبه «تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی(پس از پایان متوسطه)» ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ مصوب شده و سرانجام ۲۵ تیر ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد. بر اساس این مصوبه «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه ها» و «برگزاری دو بار در سال» در کنکور ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • میلاد IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 0
      از خبرگزاری شما بابت انعکاس اعتراض مسالمت آمیز به مصوبه سنجش و پذیرش شورای انقلاب فرهنگی سپاسگزاریم
    • مهدی GB ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 0
      موافقان مصوبه کسانی هستند که فرزندانشان را با رانت به پزشکی بردند الان با این کار میخواهند دانشگاه به پذیرش دانشجو اقدام کند و با این ترفند فرزندان خودشان را که در خارج از کشور درس میخوانند به بهانه دور زدن کنکور، به دانشگاه های داخلی منتقل کنند.این یعنی عدالت اجتماعی شگفتا !!!!
    • نیلوفر IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      2 0
      تاثیر قطعی معدل یعنی نابودی آرزوی قشر ضعیف و متوسط جامعه یعنی شکاف قابل توجه طبقاتی در این شرایط بد اقتصادی لاقل هوای دانش آموزان را داشته باشید با این کار نشون میدید ک فقط به فکر قشر مرفه جامعه ک در مدارس لاکچری تحصیل می‌کنند هستید دم همه کسایی ک رفتن تا صدای مارا به مسئولین برسانند گرم
    • محمد IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 0
      یکی از نا عادلانه ترین بندهای مصوبه کنکوری تعیین حدنصاب معدل توسط دانشگاهها در هنگام پذیرش هست
    • محدثه IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 0
      .خواهش میکنم لغو کنی.با این همه مشکلات اقتصادی آیا این‌صحیح است تنها امید یک‌جوان را ناامید میکنید. جلوی بی عدالتی را هر وقت‌ گرفت، خود عدالت است
    • مریم IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      2 0
      یه مصوبه سراسر اشتباه و سراسر بی عدالتی چرا با ما اینکارا رو میکنید پول از کجا بیاریم اینهمه کتاب بخریم هم تشریحی هم تستی چقدر باید هزینه کنیم برای کلاس و ترمیم معدل چرا با وجود اینهمه اعتراض ما بازم خوابید
    • محمد IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      1 0
      ان شاءالله مصوبه اجرایی نشه
    • رقیه IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      1 0
      تاثیر قطعی معدل یعنی نابودی کامل قشر ضعیف
    • لیلا NL ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      0 0
      خدا لعنت کنه مصوبان این طرح رو که سر بچه های ما رو جلو چشمانمون بریدن.از آه مادران و پدران زحمتکشی که کل عمر خودشون رو ریختن پای فرزندشون بترسید با خون دل بچه بزرگ کردیم و با وجود این اوضاع فجیع اقتصادی حمایت کردیم تا از سد کنکور پراز ایراد پر از فساد شما بگذرن ولی باز شما با این مصوبه تون نگذاشتید ظلمی آشکار در حق فرزندان ما کردید.خدا از سر تقصیرتون نگذره.انشاالله که آه ما دامان مصوبان این طرح رو بگیره آهمون دامان همه کساییکه با رانت وتقلب پا روی سر بچه های ما گذاشتن تا رتبه های بهتری بیارن و رشته های بهتری قبول بشن بگیره.آهمون دامان طراحان مریض وبیسواد سوالات کنکور رو بگیره که سراسر ایراد و اشکال طرح کردن و یا پیش از کنکور سوالات رو فروختن به مرفهین بی درد
    • شهروند IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      0 0
      کنکور ۱۴۰۲ داوطلبان زیادی طبق تعیین رشته سازمان سنجش ، انتخاب رشته کردن ولی مردود شدن ، خیلی ها به خاطر تراز سوابق تحصیلی ، رتبه ها خیلی افت کرد ، خیلی ها با رتبه خوب و تعیین رشته متناسب با رتبه مردود شدن ، چه کسی جواب سرنوشت نابود شده ی بچه های مردم رو میده ،حداقل تکمیل ظرفیت رشته های پرطرفدار تجربی رو اجرا کنید ، این همه هزینه، عمر هزینه کردیم