حضور ۱۷ هزار داوطلب در مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی/ سطح علمی بالای اساتید، مهم‌ترین جاذبه‌ برای دانشجویان دکتری است

مسئول برگزاری و امور اجرایی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در مدت ۱۰ روز میزبان مصاحبه دکتری ۱۷هزار داوطلب در ۱۲۵ عنوان رشته مختلف در حوزه‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، دام‌پزشکی، منابع طبیعی و تعدادی نیز از علوم انسانی بوده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ و دوره بدون آزمون این مقطع ویژه استعدادهای درخشان از روز دوشنبه، مورخ ۲۰ تیر ماه آغاز و تا امروز شنبه ۱ مرداد ماه ادامه داشت. داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری تخصصی باید با استفاده از کددسترسی انتخاب رشته و کد ملی نسبت به دریافت اطلاعات تاریخ، زمان و محل مصاحبه خود اقدام می‌کردند. امسال این مصاحبه به صورت متمرکز در تهران برگزار شد.

مهدی داوودی داوطلب مقطع دکتری مهندسی سیستم‌های انرژی که کارشناسی ارشد خود را دردانشگاه شریف گذرانده‌است در گقت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با انگیزه خود از انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تعدادی از همکارانم در مجموعه‌ای که در آن مشغول به کار هستم، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند که واقعا توانایی‌های علمی بالایی دارند که باعث شد بنده نیز به تحصیل در دانشگاه آزاد ترغیب شوم. امروز هم که اعضای هیئت علمی این دانشگاه را دیدم، متوجه سطح علمی خیلی خوب آن‌ها شدم. امیدوارم که در این مصاحبه قبول شوم و بتوانم در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تحصیل کنم.

علی، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون نحوه برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زمان‌بندی برنامه و برگزاری متمرکز مصاحبه دکتری در تهران چالش‌هایی را برای داوطلبین به وجود آورد دانشجویانی مثل من که از راه دوری آمده‎‌اند، از ۸ صبح تا ظهر معطل بودند؛ اگر سامانه‌ای برای بارگذاری مدارک پیش از روز مصاحبه وجود داشت و مصاحبه در واحدهای دانشگاه آزاد در چند استان مختلف برگزار می‌شد، فرآیند آن با سرعت بهتری پیش می‌رفت و سلامت شرکت‌کنندگان و عوامل برنامه در روزهایی که با بروز موج جدیدی از بیماری کرونا روبرو هستیم، بهتر حفظ می‌شد.

وی افزود: اکثر اساتید مشاور حاضر در مصاحبه دکتری، افراد باسوادی هستند که فیلترهای علمی معتبری را گذرانده‌اند اما به‌نظر بنده لازم است در مدت زمان انجام مصاحبه و پرس و پاسخ، تجدید نظر صورت گیرد؛ زیرا سطح علمی افراد با دو سوال اول و وضعیت شغلی و درآمدی آن‌ها نیز با چند سوال کوتاه مشخص می‌شود که اصلا نیازی به زمان نیم تا یک ساعته ندارد.

در ادامه مهدی، داوطلب تحصیل مقطع دکتری تخصصی در واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: مقطع کارشناسی ارشد رشته گیاه‌پزشکی  را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد تحصیل کردم و هم اکنون نیز داوطلب مقطع دکتری رشته حشره‌شناسی در واحد علوم و تحقیقات هستم. علت انتخاب این واحد دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل، اساتید خوب و محیط آموزشی ایده‌آلی آن بود.

محمد، داوطلب دکتری مهندسی عمران در گرایش محیط زیست نیز به امکانات رفاهی، پژوهشی و شیوه‌های نوین آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و ظرفیت پذیرش آن را نسبت به دانشگاه‌های دولتی بیشتر دانست.

حسن قاسمی، مسئول برگزاری و امور اجرایی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در مدت ۱۰ روز میزبان مصاحبه دکتری ۱۷هزار داوطلب در ۱۲۵ عنوان رشته مختلف در حوزه‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، دام‌پزشکی، منابع طبیعی و تعدادی نیز از علوم انسانی بوده است. همچنین روزانه حدود ۳۰۰ نفر از اساتید واحدهای گوناگون دانشگاه آزاد در قالب ۷۰ گروه مصاحبه در این رویداد حضور داشتند.

او تاکید کرد: ساختمان مجزایی برای برگزاری مصاحبه دکتری در نظر گرفتیم تا خللی به روند کلاس‌های ترم تابستان دانشگاه و همچنین امور اداری دانشجویان وارد نشود. ۸۵درصد داوطلبینی ثبت نام کرده بودند، در مصاحبه حضور یافتند و برای باقی ارفاد نیز احتمال برگزاری مصاحبه تاخیری وجود دارد. استانداردهای ابلاغی از سوی مرکز سنجش برای پذیرایی از داوطلبین، به دقت اجرا شده و میان وعده و وعده‌های اصلی در اختیار افراد قرار گرفته است. همچنین بخشی از اساتید و داوطلبین در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی اسکان داده شده اند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1148518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =