تأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات معوق داروخانه‌ها

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، مهم ترین چالش پیش روی اجرای طرح ملی دارویار را، تداوم آن دانست‌.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدعلی فاطمی، گفت: برای ارزیابی آثار نتایج اجرای طرح ملی دارویار، نیاز به زمان داریم. زیرا، اگر خوب اجرا شود، می‌تواند مشکلات کمبودهای دارویی، قاچاق دارو و…، را برطرف کند.

بیشتر بخوانید

خطر پنهان مکمل‌ها و قرص‌های ویتامین

وی در عین حال به مهم‌ترین چالش پیش روی طرح ملی دارویار اشاره کرد و افزود: ما نگران هستیم این طرح همچون سایر طرح‌های ناکام وزارت بهداشت، تداوم پیدا نکند.

فاطمی ادامه داد: قبل از اجرای طرح دارویار، یارانه دارو در اختیار وارد کنندگان و تولید کنندگان دارو قرار می‌گرفت. اما، با اجرای این طرح، قرار است یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به داروخانه‌ها پرداخت شود تا مردم بابت افزایش قیمت دارو، هزینه اضافی پرداخت نکنند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، با گلایه از تأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات معوق داروخانه‌ها، گفت: متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی از مهر ۱۴۰۰ تا کنون، به داروخانه‌ها بدهکار است.

وی افزود: با اجرای طرح دارویار، بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها افزایش می‌یابد، چون قرار است دارو با قیمت جدید خریداری و به قیمت قدیم، به مردم عرضه شود. این مابه التفاوت را بیمه‌ها باید به داروخانه‌ها بپردازند.

فاطمی گفت: یارانه دارو باید مثل یارانه بنزین و نان که به صورت آنلاین به حساب جایگاهداران و نانوایان واریز می‌شود، پرداخت شود. زیرا، در غیر این صورت، داروخانه‌ها برای خرید دارو دچار مشکل خواهند شد.

نایب رئیس شورای داروسازان ایران تاکید کرد: دو هفته از زمان اجرای طرح دارویار می‌گذرد و هنوز ریالی به داروخانه‌ها پرداخت نشده است.

وی افزود: بر اساس قانون، بیمه‌ها باید ۶۰ درصد هزینه نسخ را بالافاصله به داروخانه‌ها بدهند و ۴۰ درصد مابقی، حداکثر ظرف ۳ ماه پرداخت شود.

فاطمی گفت: بیمه‌ها به داروخانه‌ها گفته اند شما همکاری کنید، ما پرداخت می‌کنیم. اما، زمان نداده اند و همین موضوع، داروخانه‌ها را دچار چالش خواهد ساخت. زیرا، خرید داروها با قیمت جدید انجام می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام /

کد خبر: 1148705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =