دولت باید اجرای مصوبه حق مسکن ۶۵۰هزارتومانی را ابلاغ کند

ابوی گفت: نامه رئیس مجلس تنها عمل به وظیفه قوه مقننه در زمینه نظارت بر اجرای قانون بود. دولت باید به‌زودی اجرای مصوبه ۶۵۰هزارتومانی را ابلاغ کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز هادی ابوی, نماینده کارگران در شورای‌عالی کار درباره حق مسکن ۶۵۰هزارتومانی گفت: این مصوبه طبق شورای‌عالی کار باید از فروردین ماه اجرا شود. دولت به‌زودی باید مصوبه جدید را ابلاغ کند, پس از ابلاغ کارفرمایان باید عقب‌ماندگی مزدی را به کارگران بپردازند.

بیشتر بخوانید

بررسی طرح‌های بانکداری و نقل و انتقال سوابق بیمه / تاکید نمایندگان بر لزوم تأمین بودجه لازم برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان

 ابوی گفت: نامه رئیس مجلس تنها عمل به وظیفه قوه مقننه در زمینه نظارت بر اجرای قانون بود. دولت باید به‌زودی اجرای مصوبه ۶۵۰هزارتومانی را ابلاغ کند.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار ادامه داد: عمده مشکلات در حوزه واگذاری زمین است. ایده دولت سیزدهم مبنی بر اینکه زمین‌هایی را که در اختیار سازمان‌ها و ارگان‌ها و دستگاه‌ها هست برای ساخت مسکن استفاده کنیم و از سوی دیگر وام و تسهیلات کم‌بهره در اقساط بلند به کارگران بپردازیم ایده بسیار خوبی است و اگر آقای رئیسی آن را عملیاتی کند گام بزرگی در جهت خانه‌دار شدن کارگران است.

 ابوی با بیان اینکه "یکی از اقدامات این است که تعاونی‌های مسکن را فعال کنیم" گفت: در دهه‌های گذشته زمین‌های رایگان در اختیار تعاونی‌های مسکن قرار می‌گرفت و  پول زمین را در مراحل بعدی و هنگام تحویل سند از کارگران می‌گرفتیم که موفقیت‌آمیز بود.

وی تصریح کرد: رقم حق مسکن چشمگیر نیست و حتی هزینه کارمزد مشاور املاک را هم برای کارگر پوشش نمی‌دهد و به‌عنوان یک کمک‌هزینه مطرح است. عمده تمرکز شورای‌عالی کار روی حقوق و معیشت است و ما هنوز از نقطه مطلوب برای کارگر که در وضع اقتصادی موجود یک زندگی آبرومندانه و در رفاه داشته باشد، فاصله داریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1149256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =