پیش بینی بورس سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

شاخص کل امروز با کاهش بیش از ۱۷٬۳۵۴ واحدی(معادل ۱.۲ درصد) تا سطح یک میلیون و ۴۲۳ هزار واحدی عقب نشینی کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل دومین روز از هفته دوم مرداد ماه را در حالی به پایان برد که یکی از سنگین ترین ریزش های سال ۱۴۰۱ را ثبت کرد؛ جاییکه شاخص کل با افت بیش از ۱۷ هزار واحدی تا سطح یک میلیون و ۴۲۳ هزار واحدی پایین آمد.

بیشتر بخوانید

بورس با رشد تورم رونق می‌گیرد

شاخص کل امروز با کاهش بیش از ۱۷٬۳۵۴ واحدی(معادل ۱.۲ درصد) تا سطح یک میلیون و ۴۲۳ هزار واحدی عقب نشینی کرد.

شفن پس از بازگشایی با ۲٬۵۱۵ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت و شپنا با۷۹۷، کگل با ۷۳۴ و شستا با ۷۲۹ واحد نمادهای موثر در افت امروز شاخص کل بودند؛ فولاد که در ابتدای معاملات بیش ترین نقش را در کاهش شاخص داشت، در ادامه و با فزایش تقاضا در نهایت با تاثیر مثبت یک هزار واحدی از افت بیش‌تر شاخص کل جلوگیری کرد.
شاخص هم وزن هم با کاهش ۷٬۲۴۱ واحدی کانال ۳۸۰ هزار واحدی را از دست داد.
شاخص فرابورس نیز امروز کاهش ۱۷۸واحدی را تجربه  و تا سطح ۱۸٬۷۰۳ واحدی عقب‌نشینی کرد.

ارزش معاملات خرد نسبت به روزهای گذشته بهبود نسبی را نشان می دهد؛‌ این رقم در معاملات امروز به حدود ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته  حدود ۲۲ درصد افزایش یافت.

حقیقی‌های بازار در مجموع امروز حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند که افزایش حدود دو برابری را نشان می‌دهد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: چند وقتی می‌شود که بورس سرخ‌پوش است. اگر بازدهی تک سهم‌ها در دولت جدید حساب کنیم، افت بازار بیشتر بوده است. از طرفی نگاه می‌کنیم امروز نماد فارس و فولاد توانستند شاخص را نگه دارند. از آن طرف می‌گویند شاخص مثبت است و بورس باثابتی داریم.

رئیسی اظهار کرد: حمایت‌های قوی خودرویی‌ها دارند که احتمالا بازار واکنش نشان دهند. انتظار دارم اگر روند عادی بازار برگردد، یک سری سهم‌های خاص رشد کنند.

وی ادامه داد: در حقیقت توجهی به بورس نمی‌شود و کوچک‌ترین بهانه‌ای باعث می‌شود که بازار سرمایه منفی شود. بازار همانند یک شخصی می‌ماند که در رینگ بوکس اینقدر کتک خورده که با کوچک‌ترین ضربه‌ای می‌افتد. نرخ بهره، سود بانکی و امثال این موارد در گذشته نیز روی بازار تاثیر داشتند. اما بازار واکنش سری به آن نشان نمی‌داد.
شرایط بورس تغییر می‌کند؟

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در گذشته زمانی که این شرایط برای بازار سرمایه پیش می‌آمد؛ همجمه‌ها به سمت رئیس سازمان و تغییر آن برای تغییر شرایط می‌رفت. ولی اکنون این شرایط نیست. اهالی بازار سهام نمی‌خواهند که بورس الویت دولت باشد، ما می‌گوییم بورس نشانگر اقتصاد درست و شفاف است. به نوعی می‌گوییم بورس دماسنج اقتصاد کشور است.

رئیسی با اشاره به خودرویی‌ها گفت: صحبت‌هایی در خصوص عرضه بلوک خودروسازها می‌شود که در مجمع هم صحبت شده اما می‌گویند که نظرات شخصی است. مگر می‌شود که مسئول حقوقی نظر شخصی بدهد؟

این کارشناس بازار سرمایه عقیده دارند که کسانی که سال ۹۹ آمدند به هر قیمتی حاضرند از بورس خارج شوند.

وی در نهایت تاکید کرد: شوکی که می‌تواند بازار سرمایه را برگرداند، ارزش‌گذاری خودروسازها است. یعنی دیدیم که گزارش‌ سه ماهه پالایشی‌ها و گزارش خوب پالایشی‌ها هیچ کدوم نمی‌تواند حال بازار تغییر دهد و تنها امید به ارزش‌گذاری خودروسازها است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1149474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =