کیفیت نشریات دانشجویی به دلیل کم توجهی استاد کاهش یافته است/ لزوم حضور اساتید در فعالیت‌های فرهنگی به عنوان استاد مشاور

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد با بیان اینکه ارتقای کیفیت نشریات دانشجویی مستلزم برگزاری کارگاه‌های آموزشی است، گفت: خواستار بهره مندی از ظرفیت اساتید در زمینه علوم انسانی هستیم.

محمد نبی امیدوار، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد درباره پذیرش‌های گسترده در دانشگاه‌های سراسر کشور به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: هم اکنون دغدغه مهم دانشجویان اشتغال است که آموزش در زمینه ایجاد مشاغل  فنی و مهارتی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام و از اهمیت فراوان برخوردار است. بی‌شک تطابق رشته تحصیلی با شغل مناسب در آینده، انگیزه دانشجویان را دوچندان کرده و تحصیل فقط با هدف اخذ مدرک، مورد نظر این دانشگاه نیست، بلکه بدنبال آموزش مهارت‌های بازار کار هستیم.

وی افزود: لازم است انگیزه و امید به آینده در دانشجویان تقویت شود و این مهم جز با آموزش‌های کاربردی محقق نمی‌شود. در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی پیشقدم شده و می‌تواند دانشجویان ماهر را از سوی دانشگاه به بازار کار معرفی کند. در این شرایط تلاش دانشجو افزایش یافته و مهارت آموزی، توانایی فعالیت مستقل را به دانشجو می‌دهد. برای مثال دانشجویان در رشته آرایشگری ، جوشکاری، تراشکاری و... می‌توانند به راحتی جذب بازار کار و صنعت شوند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد ادامه داد: زیرساخت‌ها برای توسعه فعالیت‌های دانشجویان و حمایت‌ها از طرف دانشگاه فراهم است و می‌توان از ظرفیت های مراکز صنعتی و تجاری شهر نیز برای مهارت آموزی دانشجویان استفاده کافی برد.

امیدوار با بیان اینکه از زمان حضور بنده در واحد فیروزآباد تاکنون ۷ کانون دانشجویی و دو  تشکل اساتید و دانشجویان راه اندازی شده است، ادامه داد: تاکنون  ۷ کانون دانشجویی در زمینه ها و موضوعات مختلف تشکیل شده و تشکل اساتید برای اولین بار و همچنین تشکل دانشجویی با اخذ مجوزهای لازم شروع به فعالیت کرده‌اند. کرسی‌های آزاد اندیشی این واحد به مرحله کشوری راه یافته و از دیگر اقدامات، تجهیز مناسب و رفع نواقص خوابگاه‌های دانشجویی بوده است. همچنین کلیه اقدامات  لازم درباره اخذ  مجوز مرکز مشاوره امین انجام شده و توانایی استفاده از آن در سطح شهر وجود دارد. در حوزه فرهنگی هم مراسم متعدد با مشارکت دانشجویان و اساتید و کارکنان واحد برگزار و تلاش شده که از تصدی‌گری در این زمینه جلوگیری و بیشتر فعالیت‌های فرهنگی توسط دانشجویان انجام پذیرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد گفت: نشریات دانشجویی باید بتوانند تولید محتوا داشته باشند و از انتشار مطالب تکراری و غیرسازنده پرهیز کنند که بخش عمده‌ای از این موضوع به میزان علاقه، خلاقیت، ارتباطات اجتماعی و سطح سواد رسانه ای افراد بستگی دارد. همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای متصدیان نشریات به افزایش توانایی‌های اعضای هیات  تحریریه و بالابردن سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای آنها کمک شایانی می‌کند. نشریات دانشجویی نیازمند حمایت هستند و یکی از جاهایی که اساتید می‌توانند فعالیت و مشاوره بدهند در حوزه‌های مرتبط با نشریات است. به این شکل فعالیت‌ها پررنگ‌تر شده  و در تلاش هستیم تا از ظرفیت اساتید در زمینه علوم انسانی استفاده کافی برده شود.

وی تاکید کرد: مجوز  ۶ نشریه اخذ و همچنین خانه نشریات در  دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد ایجاد شده است و برای ارتقای آن نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان هستیم که البته  بخش نامه‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید اجرایی شود.

امیدوار گفت: اساتید دانشگاه در حوزه‌های مختلف در حال کمک به دانشگاه برای ارتقا در حوزه‌های مختلف هستند.  برای مثال هم اکنون در کانون‌های دانشجویی استاد مشاور در کنار دانشجویان است. در مرکز مشاوره دانشگاه اساتید متخصص هر رشته در حال مشاوره به دانشجویان هستند. در نشریات، مراسم فرهنگی، تشکل‌ها، اردوهای جهادی و.... حضور اساتید پررنگ‌تر از گذشته است. همچنین اساتید از دوره‌های جهاد فرهنگی که به تازگی ابلاغ شده، استقبال مناسب داشتند و طبیعتا در این شرایط می‌توان کیفیت فعالیت‌ها را ارتقا داد. در این زمینه نیازمند وضوح بیشتر بخش‌نامه‌ها در خصوص امتیازات اساتید علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و ایجاد انگیزه بیشتر در آنها هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =