دانشگاه آزاد یزد پیشرو در گسترش مهارت‌آموزی در سطح استان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای یزد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد دانشگاهی پیشرو در حوزه مهارت آموزی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست مشترک مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی یزد و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای یزد در رابطه با طرح مهارت یار و به میزبانی دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد برگزار شد. 

 مجید حق‌جو مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای یزد در جریان این جلسه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی منشأ  اثرات خیر بوده و مجموعه‌ای ماندگار در استان یزد است. امید که بتوانیم با تعامل و هم اندیشی بخش‌های مختلف دولت و خصوصی در حوزه توسعه و ترویج مهارت‌آموزی اقدامات خوبی را در سطح استان انجام دهیم.

وی با تاکید بر این‌که دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد دانشگاهی پیشرو در حوزه مهارت آموزی است، گفت: جهش در امر مهارت آموزی در استان یزد به تنهایی امکان پذیر نبوده و برای اجرای آن به شرکای اجتماعی مختلف از جمله آموزشگاه فنی و حرفه‌ای، صنوف و مجموعه حلقه‌های مفقوده بین دولت، دانشگاه و صنعت نیاز است. 

حق‌جو بیان کرد: قطعا برگزاری نشست‌های هم اندیشی اثرات خوبی در جامعه خواهد داشت. مدیران در هر دولتی گاها روش‌ها و طرح‌هایی که دارند را برای اجرا ابلاغ می‌کنند، اما مشاهده می‌شود که افرادی که در جایگاه اجرا قرار دارند آگاهی کامل در خصوص اجرای درست طرح را ندارند؛ بنابراین برگزاری چنین نشست‌هایی ضمن ارائه کار و مطرح نمودن مدل آموزشی، به نوعی طرح مورد نظر را چکش کاری می‌کند که در نهایت قابلیت اجرایی و اثرگذاری بهتری در مقام اجرا خواهد داشت. 

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان گفت : کارهایی که  همراه با  فکر و اندیشه باشد قطعا نتیجه خوبی خواهد داشت، اکنون که نیت مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یزد مهارت آموزی در سطح استان است قطعا خروجی خوبی نیز از آن حاصل خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه امروز بعضی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما بخاطر فقدان مهارت در ایجاد شغل و اشتغال با مشکل مواجه شده‌اند، گفت: این چالش بزرگ علامت سوالی برای مدیران صنعت و دانشگاه پیش آورده که لازم است سریع‌تر برای آن فکری اندیشیده شود. 

حق‌جو  در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور و اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان در نظر دارد در راستای نهضت خدمت رسانی به مردم با شعار نهضت مهارت آموزی و جهش مهارت آموزی در استان یزد اقدامات خوبی در این حوزه داشته باشد که نیل به این هدف به تنهایی امکان پذیر نبوده و به شرکای اجتماعی مختلف از جمله اموزشگاه فنی و حرفه‌ای، صنوف و مجموعه حلقه‌های مفقوده بین دولت، دانشگاه و صنعت نیاز است. 

مدیر کل آموزش فنی‌و حرفه‌ای استان افزود: مهارت آموزی هنر تغییر علم نافع به عمل صالح است که اهمیت ویژه‌ای دارد و ما باید  آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم. 

او ادامه داد: امروز کشور به مهارت آموزی نیاز دارد و آینده جمهوری اسلامی در گرو تلاش و کوشش مدیران و مسئولان در حوزه مهارتی است که قطعا در این میان نقش پررنگی متوجه نوجوانان و جوانانی است که در دانشگاه و جامعه تربیت می‌شوند و بکارگیری می‌شوند.  

این مقام مسئول عنوان کرد: مجموعه واحدهای فنی و حرفه‌ای دانشگاه آزاد آمادگی خوبی در رشته‌های مختلف دارند که می‌توان از این طرفیت‌ها در اجرای طرح مهارت‌آموزی در مناطق توسعه یافته و همچنین کم‌تر توسعه یافته استفاده کرد. 

حق‌جو ضمن اعلام آمادگی مجموعه خود در رابطه با هم اندیشی و همکاری‌ با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این آمادگی وجود دارد که پس از اجرای طرح در یزد، نیر و مروست، آن را گسترش دهیم و با ایجاد آموزشگاه‌های مهارتی نیازهای استان در مسیر توسعه را برطرف کنیم.   
خبرنگار: مرجان ولی‌زاده

انتهای خبر/ 

کد خبر: 1150795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =