بسترهای جدید آموزشی باید تعریف شود/ دانشجویان در زمینه هوش مصنوعی تحت آموزش قرار گیرند

سرپرست معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی خواستار تعریف بسترهای جدید آموزشی شد و گفت: قطعا هوش مصنوعی ۲۰ سال آینده جایگاه ویژه‌ای در علم و فناوری دارد، بنابراین باید دانشجویان را برای ورود به این علم مسلح کنیم، زیرا تصور آینده بدون استفاده از هوش مصنوعی غیرممکن است. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیستمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به ریاست محمد علی‌اکبری سرپرست معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد خرم آباد برگزار شد.

 علی اکبری در این جلسه با اشاره به راه اندازی سامانه های آموزشیار، پژوهشیار و دانشجویار در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف از راه اندازی این سامانه ها، ایجاد شفافیت مالی، پژوهشی و آموزشی و تسهیل امور بود.

وی درخصوص سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: همه واحدهای دانشگاهی باید در راستای تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه گام بردارند. 

سرپرست معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، اجرای طرح پویش در این دانشگاه را در راستای اشتغال‌زایی در کشور دانست و افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های امروز خانواده‌ها و جوانان، اشتغال است. اگر بتوانیم در دانشگاه آزاد اسلامی به این نیاز پاسخ جدی دهیم، قطعاً به گسترش روحیه امید و اصلاح ساختار شغلی در کشور کمک کرده‌ایم. 

علی اکبری ادامه داد: طرح پایش نیز در راستای تحقق مطالبات جدی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجراست. دانشگاه‌ها باید به سمت حل مسائل کشور حرکت و مشکلات مردم، اقتصاد، صنعت و ... را برطرف کنند.

وی کشاورزی را از دغدغه‌های کشور عنوان کرد و افزود: در این زمینه و برای استفاده بهینه از زمین و آب در کشور باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. 

 علی اکبری خواستار تعریف بسترهای جدید آموزشی شد و گفت: قطعا هوش مصنوعی ۲۰ سال آینده جایگاه ویژه‌ای در علم و فناوری خواهد داشت، بنابراین باید برای آن بسته‌های آموزشی تهیه کنیم و دانشجویان را برای ورود به این علم مسلح کنیم تا از این قافله عقب نمانیم، زیرا تصور آینده بدون استفاده از هوش مصنوعی غیرممکن خواهد بود. 

فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز در این جلسه، دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از مهمترین ظرفیت‌های مجموعه آموزش عالی کشور دانست و گفت: با توجه به راهبرد و رویکردی که در نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری در پیش گرفته شده که عمده آنها توجه به مسائل اقتصادی، تولیدی، اشتغال و معیشت مردم است، مسئولیت و مأموریت برخی از حوزه‌ها مثل مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها سنگین‌تر می‌شود. سیامک بهاروند دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان همچنین در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در استان لرستان پرداخت. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1151265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =