ماجرای استقلال و ارسلان مطهری پیچیده شد

ماجرای استقلال و ارسلان مطهری و خروج نامش از فهرست این باشگاه همچنان حل نشده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، باشگاه استقلال با وجود بسته شدن پنجره نقل و انتقالات فوتبال ایران همچنان درگیر جابجایی بازیکن در فهرست خودش است و در دو روز اخیر ماجرای خروج ارسلان مطهری از فهرست تیم و اخبار و صحبت‌های ضد و نقیضی که در این خصوص منتشر می‌شود سوژه اصلی رسانه‌های ورزشی بوده است و هنوز هم پاسخ روشن و واضحی به این موضوع داده نشده است.

این ماجرا پایش به برنامه شب گذشته فوتبال برتر هم باز شد و توضیحات محمدرضا کسرایی، مسئول کمیته نقل و انتقالات توضیحاتی در این خصوص ارائه داد و خبر از نامه باشگاه استقلال به سازمان لیگ برای خارج کردن نام مطهری از فهرست بازیکنان داد.

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان بازگشت «نیک‌نفس» به تمرینات گروهی استقلال

در آخرین ساعات نقل و انتقالات، باشگاه استقلال بعد از اینکه ارسلان مطهری حاضر نشد با آنها برای فسخ قرارداد به توافق برسد از سازمان لیگ خواست تا قرارداد این بازیکن را یک طرفه فسخ کند اما در قانون آمده است باشگاه ها تا 20 روز قبل از اتمام نقل و انتقالات می توانند اقدام به فسخ قرارداد کنند و بعد از آن چنین اجازه ای به آنها داده نمی شود مگر با توافق طرفین.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ اضافه کرد: با توجه به اینکه طبق درخواست باشگاه، استنباط ما این بود که در قانون سکوت وجود دارد و زمانی که در قانون این مسئله باشد، کمیته نقل و انتقالات ما، تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون و تدوین مقررات این حق را دارند تا در این پرونده اظهار نظر کنند؛ سازمان لیگ تصمیم گرفت تا درخواست باشگاه را رسیدگی کنند چون ما مجری تصمیمات این عزیزان هستیم.

کسرایی یادآور شد: به دلیل اینکه مطالبی که باشگاه استقلال در نامه خود عنوان کرد، به شکلی بود که ما نمی‌توانستیم اعلام نظر ۱۰۰ درصدی در این‌باره داشته باشیم و قطعا نیازمند اعلام نظر از سوی کمیته‌های مربوطه بودیم.

او در خصوص دلیل استقلال برای فسخ قرارداد با مطهری که در نامه عنوان شده، گفت: اجازه بدهید خود باشگاه این موضوع را بگوید؛ ما امانت‌دار باشگاه هستیم ولی نکاتی که عنوان کردند، برای ما روشن نبود و نیاز به اظهار نظر در کمیته‌های تعیین وضعیت و تدوین مقررات سازمان لیگ هستیم.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در واکنش به اظهار نظر میثاقی مبنی بر اینکه باشگاه استقلال توافق دو طرفه‌ای با ارسلان مطهری نداشته و پس از اینکه نامه فسخ یک‌طرفه را برای سازمان لیگ ارسال نموده، کمیته تعیین وضعیت باید در این خصوص اظهار نظر کند، گفت: قطعا همین‌طور است.

با توجه به اینکه در قانون مستقیماً عنوان نشده در صورت خارج کردن نام یک بازیکن در خارج از بازه زمانی یاد شده (30 روز به پایان نقل و انتقالات) موجب خالی شدن فهرست یک تیم برای اضافه کردن نفر جدید خواهد شد یا نه، طبق گفته خود کسرایی، مسئولان سازمان لیگ باید در این خصوص تصمیم گیری کنند.

باشگاه استقلال که تاکنون نسبت به بحث قطع یا ادامه همکاری با ارسلان مطهری واکنشی نشان نداده، بنابر گفته مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در آخرین ساعات یک‌شنبه، سی‌اُم تیرماه قرارداد این مهاجم را به‌صورت یک‌طرفه فسخ کرده تا یک جای خالی در لیست خود داشته باشد، اما مشخص نیست سازمان لیگ با این درخواست موافقت می‌کند یا خیر.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1151609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =