باشگاه استقلال مقصر اصلی ماجرای مطهری است

مهاجم پیشین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تأکید کرد در ماجرای قرار گرفتن ارسلان مطهری در لیست خروج آبی‌پوشان، باشگاه استقلال مقصر اصلی است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سیدمهدی سیدصالحی درباره وضعیت تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: زمانی که فرهاد مجیدی از استقلال رفت، قبول کردن تیمی که قهرمان شده و رکورد نباختن را ثبت کرده بود، توسط هر مربی از جمله ریکاردو ساپینتو سخت به نظر می‌رسید، آنهم در شرایطی که این مربی در تیم‌های قبلی خود نتیجه نگرفته بود، هر چند این بدان معنا نیست که او نمی‌تواند در استقلال نتیجه بگیرد. ساپینتو شناختی روی استقلال نداشت و همانطور که دیدیم در ابتدای حضورش در این تیم بازی‌های درون تیمی ترتیب می‌داد تا از بازیکنان شناخت پیدا کند.

وی افزود: ساپینتو بیشتر تفکر تهاجمی دارد و سعی کرد در بازی با سپاهان و نیمه اول دیدار با ملوان از سه دفاع استفاده کند. وقتی از سه دفاع استفاده می‌کنید، جلوی خط دفاع خالی می‌شود. او در نیمه دوم بازی با ملوان سیستم دفاعی تیمش را تغییر داد و با استفاده از نیروهای تهاجمی توانست نتیجه بگیرد. بازیکنان زیادی به استقلال آمده‌اند و همه برای اینکه در قالب تفکرات تاکتیکی ساپینتو قرار بگیرند، نیاز به زمان دارند. باید دید با دادن زمان، ساپینتو می‌تواند با این تیم از عنوان قهرمانی فصل گذشته دفاع کند یا نه.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به نقل و انتقالات تابستانی استقلال

مهاجم پیشین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس با اشاره به رفتارهای ساپینتو کنار خط گفت: این رفتارها به خاطر «اکتیو» بودن اوست و آن را به تیم انتقال می‌دهد. ساپینتو باید مراقب باشد رفتارش به بازیکنان استرس وارد نکند. او خلق و خوی خودش را به تیم انتقال داده است، چون می‌خواهد استقلال تهاجمی بازی کرده و به اصطلاح از بالا بازی کند. وقتی می‌خواهید از بالا بازی کنید، خط دفاعی آسیب می‌بیند. سپاهان با تفکرات مورایس برای استقلال تله‌گذاری کرد و توانست از پشت دفاع این تیم ضربه بزند. در بازی با ملوان نیز توپی که به بیرون خط دفاعی استقلال فرستاده شد، به بازیکنی رسید که خالی بود و دروازه استقلال را باز کرد. در نیمه دوم، ساپینتو ترکیب دفاعی را چهار نفره کرد و روزنه‌ها را بست. در مجموع معتقدم باید به ساپینتو زمان داد تا شناخت بیشتری از استقلال و فوتبال ایران پیدا کند.

سیدصالحی در واکنش به حواشی به وجود آمده برای کنار گذاشتن ارسلان مطهری از استقلال گفت: زمانی که می‌خواهید مربی خارجی بیاورید، نباید زمان را به راحتی از دست بدهید. ارسلان بازیکن ویژه استقلال بود و قراردادش را تمدید کردند، اما ساپینتو اطلاعاتی از او نداشت. مربی خارجی کاری ندارد که بازیکن در سال‌های گذشته چطور بوده است و به تاکتیک‌های خودش نگاه می‌کند. بنابراین، باشگاه مقصر است، چون اگر قرار به حضور مربی خارجی بود، باید بازیکنان با نظر او انتخاب می‌شدند. باشگاه استقلال با این شرایط باید هزینه گزافی بدهد و مقصر اصلی در ماجرای مطهری است.

وی در ادامه در مورد وضعیت پرسپولیس پس از دو تساوی در دو هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر یادآور شد: به نظر چند بازیکن داریم که می‌توانند تنوع تاکتیکی داشته باشند. یکی از این بازیکنان امید عالیشاه است که هر زمان بازی کرده و آماده بوده است، توانسته برای پرسپولیس خلق موقعیت کند. پرسپولیس سال گذشته در نبود عیسی آل‌کثیر که مصدوم شد، مشکلاتی در خط حمله داشت. امسال بازیکنان خوبی مثل مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید صادقی، سروش رفیعی، علیرضا بیرانوند و ... به پرسپولیس آمده‌اند، اما خلأ مهاجم در پرسپولیس مشهود است. قبل از اینکه به گل برسید، باید خلق موقعیت کنید و هنوز پرسپولیس موفق به این کار نشده است. پرسپولیس بیشتر با سیستم 1-4-1-4 بازی می‌کند و طبیعی است ناهماهنگی دیده شود. این پرسپولیس هم نیاز به زمان دارد تا یحیی گل‌محمدی شاکله تیمش را در دفاع، هافبک و حمله پیدا کند. پرسپولیس در سال‌های گذشته با دو مهاجم بازی می‌کرد، اما با توجه به نبود مهاجم، سیستم این تیم 1-4-1-4 است. بازیکنی مثل نعمتی هم بیشتر دفاع وسط است و حضورش در دفاع چپ، این جناح را کم‌کار و آسیب‌پذیر کرده است.

مهاجم پیشین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس راجع به حواشی به وجود آمده بین مهدی هاشمی‌نسب و هواداران پرسپولیس هم گفت: این رفتارها زیبنده فوتبال ایران نیست. با این وضعیت دیگر کسی اجازه حضور فرزندانش در ورزشگاه را نمی‌دهد. باید برای بازیکنی که حتی یک ثانیه هم در تیمی بازی کرده است، ارزش قائل شویم. از طرفی، باید در حرف‌ زدن‌های‌مان رعایت کنیم تا فضای ملتهبی برای هواداران ایجاد نکنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1151650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =