نشریات دانشگاهی تا پایان سال جاری رتبه‌بندی می‌شوند

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رتبه‌بندی نشریات دانشگاهی تا پایان سال جاری خبر داد.

عبدالحسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از اجرای نظام رتبه‌بندی نشریات تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: برای اینکه بودجه معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها به صورت عادلانه و مناسب به نشریات دانشجویی و دانشگاهی تخصیص یابد، باید هر چه زودتر معیاری برای رده‌بندی آنها مشخص شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که نظام رتبه‌بندی نشریات در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: فضای فرهنگی دانشگاه‌ها باید قبل از نشریات رتبه‌بندی شوند تا تصویری از وضعیت و فعالیت گروه‌های دانشجویی ایجاد شود. این موضوع علت اصلی طولانی شدن تدوین و ابلاغ تعیین ارزیابی نشریات بود. 

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر نه تنها نشریات رتبه‌بندی نمی‌شوند؛ بلکه دانشگاه‌ها هم فاقد نظام ارزیابی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند. 

وی با بیان اینکه تدوین و ابلاغ رتبه‌بندی نشریات دانشگاهی کار ساده‌ای نیست، گفت: علاوه بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سایر وزارتخانه‌ها مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ارزیابی دقیقی از نشریات خود ندارند. در این راستا هم برخی افراد اعتقاد دارند رتبه بندی در این حوزه امری غیرممکن است. 

کلانتری تنوع موضوعات(سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و صنفی)، متغییر بودن میزان تخصصی بودن تولید محتوای یا قدرت تحلیل دانشجویان را از عوامل دشوار بودن رتبه بندی نشریات برشمارد و گفت: با وجود این دشواری‌ها تلاش می کنیم تا هر چه سریعتر این نظام نامه تدوین شود و دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و نشریات اطلاعات خود را در سامانه‌ای مشخص بارگذاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =