هواشناسی ایران/ بارش پراکنده در شمال کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و رعد و برق در برخی نواحی کشور، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در غالب نقاط و کاهش محسوس دما در شمال شرق کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۴ مهرماه) در بخش‌هایی از گیلان، مازندران، شرق اردبیل و ارتفاعات غربی البرز ابرناکی و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران/ هشدار سیلاب ناگهانی و برخورد صاعقه در ۹ استان

وی ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه(۵ و ۶ مهرماه) در غالب نقاط کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه(۷ مهرماه) در گیلان و مازندران و جمعه(۸ مهرماه) در مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز (۴ مهرماه) در نواحی شرق، شمال شرق، مرکز، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و فردا (۵ مهرماه) در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط جمعه مجدد برای بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد: امروز در نواحی شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد که در بخش‌هایی از شمال شرق کشور این کاهش دما محسوس خواهد بود. از سه شنبه تا پایان هفته در این نواحی روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی امروز دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین طی دو روز آینده نیمه‌غربی خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۵ مهرماه)صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ و روز چهارشنبه (۶ مهرماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ مهرماه ) اهواز با دمای  ۴۰ و ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1154708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =