واگذاری سهام شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و فولاد سبزوار از طریق بورس تهران

۱۲ درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و ۷.۱ درصد از سهام پارس فولاد سبزوار از طریق بورس تهران واگذار می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اطلاعیه‌ عرضه بخشی از سهام دو شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و پارس فولاد سبزوار که هر دو شرکت بورسی هستند، از طریق سازمان خصوصی‌سازی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید

عرضه خودروهای سنگین به بورس کالا

بر اساس این اطلاعیه‌ها قرار است، در روز شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱، به میزان ۱۲ درصد از سهام قابل واگذاری صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و همچنین ۷.۱۳ درصد از سهام قابل واگذاری شرکت پارس‌فولاد سبزوار از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه شود.

در اطلاعیه واگذاری آمده است تعداد ۵۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون سهام قابل واگذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به میزان ۱۲ درصد از کل سهام قابل واگذاری و به قیمت پایه هر سهم ۱۳ هزار و ۹۷۰ ریال و به ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری به میزان ۸۲۰ هزار و ۵۹۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

شرایط تسویه بهای معامله این گونه عنوان شده است که آورده نقدی ۳۰ درصد، مدت اقساط ۴۸ ماه و فاصله هر قسط برای خریدار ۶ ماهه خواهد بو.د.

روش واگذاری از طریق بورس اوراق بهادار تهران و تاریخ عرضه در روز شنبه ۷ آبان ماه سال جاری به روش بلوکی و مزایده خواهد بود.

همچنین در اطلاعیه دیگری آمده است قرار است تعداد ۲۷۱ میلیون و ۶۹ هزار و ۸۵۶ سهم به صورت بلوکی و همچنین تعداد ۱۴ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۳۴ سهم ترجیحی و در جمع به میزان ۲۸۵ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۶۹۰ سهم قابل واگذاری که به میزان ۷.۱۳ درصد از سهام قابل واگذاری این شرکت است، به قیمت پایه هر سهم ۳۴ هزار و ۸۲۰ ریال و با ارزش کل پایه سهام قابل واگذاری به میزان ۹ هزار و ۹۳۵ میلیارد و ۴۲۳ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۸۰۰ ریال با ۴۰ درصد حصه نقدی با اقساط ۲۴ ماهه و فاصله هر قسط ۶ ماه از طریق بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ به روش مزایده واگذار خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر: 1154963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =