محمدعلی ساربان: وضعیت نابسامان زندگی هنرمندان پیشکسوت ماحصل مدیریت‌های غلط است

بازیگر فیلم‌های راه آبی ابریشم گفت: اغلب هنرمندان پیشکسوت در شرایط کاری و معیشتی بدی به سر می‌برند و این ماحصل مدیریت‌های غلط مسئولان ارشد حوزه سینما و تلویزیون است.

محمدعلی ساربان بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فعالیت این روزهای خود اظهار کرد: در حال حاضر مشغول ایفای نقش در سریال خانوادگی آکتور به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی  مجید مطلبی هستم.

وی در ادامه با اشاره به کم کاری خود در عرصه سینما و تلویزیون عنوان کرد: دلیل کم‌کاری‌ام این است که شرایط کاری زیاد در سینما و تلویزیون مساعد نیست و به دلیل عارضه مغزی که به آن دچار شدم، بیشتر خانه نشین هستم.

بیشتر بخوانید:

روایت محمد فیلی از اوضاع اخیر کشور / باید حافظ ایران باشیم

بازیگر فیلم‌ دست‌های خالی خاطرنشان کرد: وقتی سن بالا می‌رود توانایی کار کردن کاهش می‌یابد من نیز در حال حاضر به بهانه سن بالا و بیماری توانایی کار کردن ندارم، اما اگر فیلم کوتاهی باشد حتما انجام می دهم کما اینکه در ۲ سال و نیمی که دچار بیماری شده‌ام نیز همین کار را انجام دادم.

ساربان در ادامه با اشاره به اینکه اوضاع زندگی هنرمندان پیشکسوت چندان به سامان نیست، گفت: اغلب هنرمندان پیشکسوت در شرایط کاری و معیشتی بدی به سر می‌برند و اکثرا خانه‌نشین شده‌اند و این موضوع ماحصل مدیریت‌های غلط مسئولان ارشد سینما و تلویزیون است.

بازیگر فیلم هجوم همچنین با اشاره به کیفیت بد تولیدات سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه مدیران معتقدند که تحت هر شرایطی باید فیلم ساخت تا فعالیت‌ها متوقف نشود، اما واقعیت این است که ما چیز مطلوبی ارائه نمی دهیم و به جز کمدی های سخیف و سبک کار عمیقی و معناداری تولید نمی‌شود، و اگر هم چنین کاری تولید شود آن طور که باید و شاید به حقش نمی‌رسد.

بر اساس گزارش ایسکانیوز، محمدعلی ساربان متولد ۱۶ بهمن ۱۳۲۶ در قزوین بازیگر و کارگردان است. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش از دانشگاه تهران درسال ۱۳۵۴ بوده و به جز بازیگری  کارگردان، نویسنده و مدرس بازیگری نیز انجام داده است.

ساربان نخستین بار بازیگری را درسال ۱۳۳۹ با نمایش دیوانگان قرن بیستم در ۱۳ سالگی آغاز کرد سپس درسال ۱۳۵۱ بعد از سال ها تجربه بازی، وارد عرصه نویسندگی نمایشنامه شد.

وی درسال ۱۳۵۱ با سریال مردی از دنیا وارد قاب تلویزیون شد و تا انقلاب در ۵ اثر شاخص بازی کرد، اما ورودش به سینما با فیلم کفش های‌ میرزا نوروز درسال ۱۳۶۴ بود.

شاپرک خانوم (بیژن مفید)،  دایره گچی قفقازی (داریوش فرهنگ)، ادیپ شهریار (مهدی هاشمی)، سربازه (هرمز هدایت)، پادشاه مار (گلاب آدینه)، کلبه عموتم، ایکارو، ۲۳۴۲ روز بد ( بهروز غریب پور)، سلامان و ابسال (مهدی شمسائی )، آتش افروزان، سوگ سیاوش، باغ آلبالو و یوسف و زلیخا (پری صابری)، هفت نمایش (اسماعیل خلج)، رکاب (عزت‌الله مهرآوران ) از جمله آثاری است که این هنرمند در آها ایفای نقش کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =