مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک حل می‌شود

وزیر بهداشت از رفع مشکل کمبود آنتی بیوتیک طی هفته آینده خبر داد و گفت:با مصرف بالای آنتی‌بیوتیک مواجهیم که برای رفع این کمبودها پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و حدود یک هفته آینده به مقدار فراوان به داروخانه‌ها تحویل داده می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون حاضر شدم و با توجه به نیازهای بسیار وسیع بهداشت و درمان کشور و امکانات و مقدورات باید بتوان این نیازها را برطرف کرد و در پاسخ به اینکه چگونه بتوان این نیازها را برطرف کرد به نمایندگان پاسخ دادیم؛ البته بارها با حضور در کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ دادم و این موضوع به ما در مورد رفع نیازهای مردم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید

برنامه ریزی برای ارسال داروهای ایران به روسیه

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۴ سفر استانی داشته است، افزود: تلاش شد به تمامی نقاط کشور سفر کنیم و در جریان مشکلات قرار بگیرم؛ امیدواریم بتوانیم با مصوبات مجلس نیازهای بخش سلامت مردم را حل کنیم.

وزیر بهداشت درباره عدم پرداخت مطالبات و سهم داروخانه‌ها بابت طرح دارویار توضیح داد: در مورد بیمه سلامت پرداخت‌ها به طور کامل انجام شده و امیدواریم با انتخاب وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری رسانه‌ها، سایر دستگاه‌های مسئول هم به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

عین‌اللهی در مورد کمبود شربت آنتی بیوتیک برای کودکان گفت: در فصل تابستان به دلیل مصرف بالا با کمبود سرم و در فصول پاییز و زمستان نیز با مصرف بالای آنتی بیوتیک مواجه هستیم که برای رفع این کمبودها پیش بینی‌های لازم انجام شده و مشکل مواد اولیه برطرف شده و حدود یک هفته آینده به مقدار فراوان به داروخانه‌ها تحویل داده می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر: 1156624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =