سردار جان نثاری: هیچ سربازی به دلیل بدرفتاری فرماندهان خودکشی نکرده است

معاون تربیت و آموزش فراجا از کاهش آمار خودکشی در بین سربازان خبر داد و گفت: هیچ سربازی به دلیل بدرفتاری فرماندهان خودکشی نکرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار حبیب الله جان نثاری با اشاره به اینکه سربازی بهترین دوران عمر هر انسان است، گفت: خدا در دوران جوانی توانایی‌های جسمی و روحی زیادی را برای جوان به ویژه پسران قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

توضیحات سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره خرید خدمت سربازی

وی با بیان اینکه در دوران سربازی حلقه واسط بین خانواده و جامعه شکل می‌گیرد، گفت: متولیان اصلی نیروهای مسلح وظیفه دارند طبق فرمان مقام معظم رهبری در دوران سربازی به سربازان مهارت یاد دهند تا این افراد برای شرکت در عرصه‌های اجتماعی آمادگی پیدا کنند و در نهایت بتواند شاغل شوند.

جوانان در سربازی برای حضور در عرصه‌های اجتماعی آماده می‌شوند

معاون تربیت و آموزش فراجا بیان کرد: در نیروهای مسلح با فرمان حضرت آقا اقدامات بسیار خوب و اساسی در حوزه‌های مختلف تربیتی انجام شده است، جوانی که تا دیروز پشت میز مدرسه و دانشگاه بوده است امروز باید بتواند در عرصه‌های اجتماعی حاضر شود و برخی معانی مانند بالادست و پایین دست بودن را درک کند.

جان نثاری در واکنش به گلایه سربازان مبنی بر اینکه در سربازی به ما موارد بی ارزشی مانند جارو کردن یاد می‌دهند، گفت: تمیز و مرتب کردن تخت خواب، جارو زدن و… بخشی از تربیت هر فرد است؛ این رفتارها مقید بودن به برخی از اصول‌ها را به سربازان یاد می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ابتدایی‌ترین اصل تربیت انضباط است، گفت: سرباز در آسایشگاه یاد می‌گیرد که وسایلش را خودش بشورد، تختش را باید خودش مرتب کند؛ سرباز خود اتکایی و خودباوری را یاد می‌گیرد.

انضباط فردی زیرساخت آموزش‌های بعدی در سربازی است

معاون تربیت و آموزش فراجا با اشاره به اینکه انضباط فردی زیرساخت‌های آموزش‌های بعدی است، گفت: این جوان می‌خواهد فردا تشکیل خانواده بدهد اگر بتواند خودش را اداره کند می‌تواند خانواده را اداره کند.

جان نثاری با بیان اینکه مهارت آموزی امری مهم در سربازی است، گفت: جوان در دوران سربازی ایستادگی و بر روی پای خود ایستادن را یاد می‌گیرد تا زمانی وارد عرصه اشتغال شد بتواند با مهارت‌هایی که در دوران سربازی فرا گرفته است و همچنین تجربیاتی که در کارگاه‌های آموزشی کسب کرده است شغل مناسب خود را انتخاب کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خودکشی در سربازان زیاد شده است یا خیر، گفت: این مسائل اختصاص به سربازی ندارد، آمار خودکشی در بین سربازان کاهشی است. آن شرایطی که در اجتماع حاکم است در سربازی هم حاکم است.

معاون تربیت و آموزش فراجا با بیان اینکه امروزه فرماندهان تلاش می‌کنند در چارچوب‌های رفتاری و اخلاقی و تربیتی زندگی آینده را به سربازان آموزش دهند، ادامه داد: به عنوان مثال سربازی که فرزند طلاق است یا مشکلات مختلف اقتصادی، رفتاری و تربیتی داشته است مشکلاتش را قبل از سربازی با خود می‌آورد و این مشکلات در سربازی برای او به وجود نمی‌آید اما ما شاهد هستیم که فرماندهان توجه بیشتری به این سربازان دارند.

هیچ سربازی به دلیل بدرفتاری فرماندهان خودکشی نکرده است

جان نثاری در واکنش به اینکه گفته می‌شود سربازان به دلیل بدرفتاری فرماندهان خودکشی می‌کنند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، فرماندهان بسیار بر روی رفتارهای خود مدیریت دارند و رفتارهای آنان کنترل و نظارت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای فرماندهان مراحل آموزشی مختلفی برگزار می‌شود، گفت: فرماندهان آموزش می‌بینند چگونه با جوانان رفتار کنند تا اگر یک جوانی نیاز به آموزش‌های تربیتی بیشتری نسبت به سایرین داشت بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون تربیت و آموزش فراجا گفت: جالب است بدانید در برخی از پادگان‌ها سربازانی که از نظر اقتصادی مشکل دارند شناسایی و فرماندهان به کمک سایر سربازان به آنها کمک می‌کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام /

کد خبر: 1156843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =