ماساژ ابرو راهکاری برای مقابله با ریزش و چروک پیشانی

اگر به دنبال راه طبیعی برای تقویت ابرو هستید، ماساژ ابرو از بهترین روش هاست که به دلیل گردش خون بهتر از ریزش ابرو جلوگیری می کند و موجب رشد سریع ابرو می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ابروها تاثیر فوق العاده ای در زیبایی چهره و جذابیت چشمان دارند. متاسفانه برداشتن زیاد موهای ابرو و برخی از عوامل دیگر سبب کاهش رشد ابرو و حتی ریزش آن می شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت ژل ابرو در خانه

 ماساژ ابرو یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ریزش ابرو و تقویت و بهبود رشد ابرو می باشد زیرا این روش سبب می شود گردش خون بهتر انجام شود. در این بخش شما را با چگونگی انجام ماساژ ابرو آشنا خواهیم کرد.

آموزش ماساژ تقویت ابروها

برای آنکه بتوانید در منزل و بدون نیاز به کمک کسی ابروهایتان را ماساژ داده و تقویت کنید کافیست:

انگشتان خود را روی پیشانی و روبروی هم قرار دهید . سپس خیلی آرام انگشتان خود را از هم جدا کنید تا پوست پیشانی از هم باز شود.
برای این کار از تمام سطح انگشتان استفاده نمایید و با فشار به شکل دورانی ماهیچه های پیشانی را ماساژ دهید. حرکات خود را از بالای پیشانی و در عرض پیشانی به صورت نواری به پایین ادامه دهید.
دو انگشت خود را میان دو ابرو و روی خطی که از بینی می گذرد ، بگذارید و آهسته فشار دهید . این فشار ، سبب رفع تنش نواحی مختلف می شود.
برای اینکه احساس انرژی بیشتری کنید ماساژ را با ضرب گرفتن روی پیشانی و نواحی گیجگاه تمام کنید.

ماساژ ابرو برای رفع خط اخم

یکی از سوالات پرتکرار شما روش طبیعی و خانگی رفع خط اخم است ، برای جلوگیری از به وجود آمدن خط های میان ابرو و جلوگیری از افتادگی پلک بالایی انگشتان اشاره هر دست را ۱ و ۲۵ سانتیمتر در بالای ابروان و به موازات آن قرار دهید سپس انگشتان را به سمت پایین فشار دهید، در حالیکه ابروان خود را به طرف بالا فشار می دهید.

با انجام این کار یک خط فشار میان ابروها و انگشتانتان حس می کنید و بعد از شمارش تا عدد ۲۰، ابروها را آزاد کنید.این کار را ۱۰ مرتبه در روز انجام دهید تا خط اخم از بین برود.

بهترین روغن و مواد طبیعی برای ماساژ ابرو

برای ماساژ ابروها نیاز به متریالی دارید که شما را به نتیجه ی بهتری برساند. روغن های گیاهی و طبیعی از بهترین این متریال ها هستند ف روغن هایی شامل:

روغن بادام

برای ماساژ دادن ابروها ، آنها را با یک برس کوچک مخصوص شانه بزنید و سپس کمی روغن بادام به ابرها زده و با نوک انگشتان خود ابروهایتان را ماساژ دهید. اجازه دهید روغن بادام یک ربع روی ابروها بماند و سپس ابروها را بشویید . روغن بادام دارای ویتامین E، کلسیم، ویتامین D و منیزیم است که برای رشد ابروها مفید می باشد.

روغن زیتون

برای داشتن ابروهایی پر پشت ، هر شب مقداری روغن زیتون را با یک گوش پاک کن به ابروهای خود بمالید و مدت ۵ دقیقه بخوبی ماساژ دهید سپس با یک برس کوچک ابروها را شانه کنید و صبح ابروهای خود را بشویید.

وازلین

برای رشد و ضخیم شدن ابروهایتان مقداری وازلین به ابروهایتان بمالید و ابروها را با برس مخصوص چندین بار شانه بزنید تا وازلین جذب ابروها شود.

آلوئه ورا

برداشتن زیاد موهای ابرو سبب می شود ابروها کم پشت شده و رشد آنها کاهش یابد . برای رشد بهتر ابروهایتان برگ یک آلوئه ورا را له کنید و ابروهای خود را با آب آن ماساژ دهید.

شیر

شیر فواید زیادی برای تغذیه و تقویت ابروها و تسریع رشد آنها دارد . شب ها قبل از خواب روی پنبه مقداری شیر بریزید و ابروها را به آرامی با آن ماساژ دهید.

روغن هفت مغز

یکی از بهترین روغن ها برای رشد و تقویت ابرو و مژه ، روغن هفت مغز است که از ترکیب هفت دانه روغنی مانند :بادام تلخ و شیرین، فندق، سیاه دانه، پسته، کنجد، کرچک تشکیل شده است و مواد ضروری و مورد نیاز را برای ابروها فراهم می کند. هفته ای دو بارقبل از خواب ابروهای خود را با این روغن ماساژ دهید تا ابروهای شما تقویت شود و رشد بهتری داشته باشد.

شیر و عسل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شیر و عسل به جز خواص فراوانی که برای پوست به خصوص روشن شدن آن دارند ، سبب رشد و تقویت ابروها نیز می شوند . بدین منظور می توانید کمی شیر و عسل را مخلوط کنید و با پنبه روی ابروها مالیده و پس از گذشت ۱۵ دقیقه ابروها را بشویید.

روغن نارگیل

اگر می خواهید ابروهای شما رشد سریعتری داشته باشد ، به مدت یک ماه هر شب قبل از خواب با روغن نارگیل گرم شده ، ابروهای خود را ماساژ دهید.

هسته خرما

برای اینکه ابروهایتان رشد سریعتری داشته باشند و تقویت شوند ، چند عدد هسته خرما را روی حرارت قرار دهید تا خشک شده و پودر شوند . سپس پودر هسته خرما را با مقداری روغن هفت مغز مخلوط کنید و به ابروهایتان بمالید و ماساژ دهید.

ماینوکسیدیل

برای رشد موی ابروها، روزی یک بار مقداری محلول ۵ درصد ماینوکسیدیل را با گوش پاک کن به ابروها بزنید و ابروها را با پوشیدن دست کش پلاستیکی ماساژ دهید. سعی کنید این محلول به قسمت های دیگر پوست سرایت نکند. این محلول را می توانید بدون نسخه تهیه کنید . این محلول در رشد و تقویت ابروها تاثیرگذار است اما قطع یک باره آن موجب ریزش ابروها می شود.

روغن کرچک

برای رشد بهتر و ضخیم و پرپشت شدن ابروهایتان مقدار کمی روغن کرچک را روی ریشه ابروها بمالید و ماساژ داده و بعد ابروها را شانه کنید یا سرانگشتان تان را به روغن کوچک آغشته کرده و در جهت خواب موها روی ابرو بکشید تا ساقه و ریشه ابروها آغشته شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1157017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =