طاهرزاده: تساوی مقابل انگلیس حکم صعود ما خواهد بود

کارشناس فوتبال گفت: دیدار اول با انگلیس خیلی مهم و حیاتی است و اگر قرار باشد صعود کنیم باید از آنها مساوی بگیریم. این تساوی مقابل انگلیس خیلی به تیم ملی کمک می‌کند و حکم صعود ما خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، بهنام طاهرزاده، درباره دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با نیکاراگوئه اظهار داشت: نیکاراگوئه آن چنان تیم قدرتمندی نبود که بتواند یک بازی خوب برای آماده‌سازی تیم ملی ایران باشد. بهتر بود که یک تیم قوی که شکل بازی آن به تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز شبیه است برای مسابقه تدارکاتی انتخاب می‌شد که تاثیرگذاری مناسبی برای تیم ملی داشته باشد. اگر قرار است مقابل تیم‌های قدرتمند گروه‌مان نتیجه مطلوبی را کسب کنیم باید به بهترین شکل آماده جام جهانی شویم. دیدار با نیکاراگوئه سطح بالایی نداشت و دیدارهای دوستانه در فیفادی شهریور ماه برای نفرات تیم ملی خیلی تاثیرگذار بود.

بیشتر بخوانید:

کی‌روش: انگلیس زمان بکام بهتر از این تیم بود

کارشناس فوتبال در مورد آخرین دیدار تاکتیکی تیم ملی ایران با تونس قبل از آغاز رقابت‌های جام جهانی عنوان کرد: فلسفه انجام دیدارهای تدارکاتی شناخت از نقط ضعف و قوت تیم است که از لحاظ تاکتیکی به مرز آمادگی بالایی برسیم تا نقاط ضعف تیم را برطرف کنیم. تونس با اینکه یک تیم خوب آفریقایی است، اما روش بازی آنها شبیه به تیم‌های حاضر در گروه‌مان نیست. اگر قرار است به صعود امیدوار باشیم باید برای گرفتن امتیاز از ۳ تیم قدرتمند گروه B برنامه‌ریزی و تاکتیک داشته باشیم.

*تساوی مقابل انگلیس حکم صعود ما خواهد بود

پیشکسوت فوتبال با اشاره به تفکرات کاملاً تدافعی کی‌روش تصریح کرد: کی‌روش مربی شناخته شده در فوتبال دنیاست و همه با تاکتیک او آشنا هستند. تیم ملی ایران در جام جهانی سعی خواهد کرد تا همه جانبه دفاع کند و چشم به اشتباهات بازیکنان حریف و ضدحملات داشته باشد. در دو جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ تیم ملی مقابل تیم‌های آرژانتین و اسپانیا کاملا تدافعی بازی کرد. با اینگونه بازی کردن خیلی سخت است که از گروه‌مان صعود کنیم، اما امیدوارم با غیرت و تعصب بازیکنان‌مان بازی آبرومندانه‌ای را ارائه کنیم و بهترین نتایج را از حریفان بگیریم.

وی در خصوص دیدار اول تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: تیم ملی فوتبال انگلیس از هر لحاظ با تیم ملی ایران قابل قیاس نیست و آنها یکی از مدعیان همیشگی کسب جام جهانی هستند. هر کدام از بازیکنان انگلیس در بهترین شرایط آمادگی قرار دارند و در تیم‌های باشگاهی‌شان جز نفرات تعیین‌کننده و تاثیرگذار هستند. دیدار اول با انگلیس خیلی مهم و حیاتی است و اگر قرار باشد صعود کنیم باید از آنها مساوی بگیریم. این تساوی مقابل انگلیس خیلی به تیم ملی کمک می‌کند و حکم صعود ما خواهد بود.

* انگلیس در خط حمله و هافبک‌ بازیکنان خلاق و گلزنی دارد

کارشناس فوتبال اضافه کرد: مدافعان تیم ملی ایران مقابل نفرات هجومی و وینگرهای انگلیس روز بسیار سختی خواهند داشت و باید با غیرت و تلاش مضاعف مقابل توانایی آنها قرار بگیرند. چون انگلیس در خط حمله و هافبک‌های خود بازیکنان خلاق و گلزنی دارد. برای تیم ملی ایران در جام جهانی آرزوی موفقیت دارم که نتایج خوبی را به دست بیاورند و باعث غرور مردم ایران شوند.

طاهرزاده در پاسخ به این سوال که چه تیم‌های بین چهار تیم برتر جام جهانی ۲۰۲۲ خواهند بود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی فوتبال اصلاً کار راحتی نیست، چون حوادث و اتفاقاتی در جریان بازی رخ می‌دهد که جای برنده با بازنده را تغییر می‌دهد و به خاطر همین موارد است که همیشه فوتبال جذابیت خودش را دارد و با سایر رشته‌های ورزشی متفاوت است. در این دوره از رقابت‌های جام جهانی تیم‌های بسیار خوبی همچون؛ برزیل، آلمان، انگلیس و فرانسه حضور دارند که شانس‌شان برای حضور در جمع چهار تیم برتر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بالاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =