شرع مقدس اسلام، حدودی برای حجاب معین کرده است/ تبیین ارزش‌های عفاف و حجاب وظیفه جامعه دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: وظیفه ما تبیین ارزش های حجاب و الگوی آن در جامعه است تا حجاب ارزشی در جامعه ما شکل بگیرد حجاب ارزشی منطبق بر طبیعت انسان است، شرع مقدس اسلام حدودی برای حجاب معین کرده است و خیلی ها از قوانین و مقررات حجاب بی اطلاع هستند و فواید حجاب را نمی دانند

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین یادواره شهدای بسیج کارمند حوزه ۲۲۹۰ بسیج ادارات ناحیه امام سجاد (ع) کرج با حضور حسین کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان البرز و جمع کثیری از خانواده معظم شهدا، بسیجیان، مسئولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

حسین کلانتری خلیل آباد در این مراسم با درود به شهدای عرصه های مختلف انقلاب اسلامی و امام شهدا بیان کرد: بیشترین چیزی که  بر روی ذهن جوانان ما تاثیرگذار است، تبیلغات گوناگون دشمن است که نگاه جوانان ما را نسبت به مقدسات، منویات و ارزشهای جامعه سست می کند و دیگری عدم تبیین و دفاع صحیح از اصول و حقایق است.

وی افزود: وقتی ما تبلیغ درست نکنیم، حقایق را بیان نکنیم، تبیین و دفاع درست از معارف اسلامی، توحید، احکام و ... انجام ندهیم دشمن وارد می شود، که یکی از مهمترین کارها در خنثی کردن اهداف دشمن، جهاد تبیین است و بایستی حقایق و مسائل اسلامی بیان شود، دستاوردهای عرصه های مختلف انقلاب و آثار وجودی امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری و اهداف  شهید مدنی ها، شهید دستغیب ها و شهید مطهری ها، طلاب و روحانیون، خطبه های نمازجمعه، پیام آوران کربلا تبیین شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: مسئله مهم دیگر، تبیین حقوق زن و مرد در جامعه است که اگر این تبیین توسط زنان و افرادی که آشنا به معارف اسلامی هستند بیان شود تاثیر بیشتری خواهد داشت.

دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: عده ای سوال می کنند چگونه در مورد حجاب برخورد کنیم؟ در پاسخ باید بیان داشت با تبلیغات کارکنید، همان حربه ای که دشمن برای سست کردن اعتقادات به حجاب به کار می گیرد، شما تحقیق کنید، فکر کنید، از لحاظ دینی و اجتماعی بر روی الگوهاب حجاب، اهمیت حجاب، کیفیت حجاب تبیین کنید.

کلانتری گفت: آنچنان که دشمن به دنبال نابودی پایه های حجاب است، وظیفه ما تبیین ارزش های حجاب و الگوی آن در جامعه است تا حجاب ارزشی در جامعه ما شکل بگیرد حجاب ارزشی منطبق بر طبیعت انسان است، شرع مقدس اسلام حدودی برای حجاب معین کرده است و خیلی ها از قوانین و مقررات حجاب بی اطلاع هستند و فواید حجاب را نمی دانند پس باید اعتقاد به حجاب و ارزشهای اسلامی را در محیط دانشگاه، نشریات رایج، نشریات زنان، نشریات دیواری بیشتر تبیین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین امیر ابراهیم زاده نیز گفت: انقلاب اسلامی نشات گرفته از نهضت امام حسین (ع) و قیام کربلا بود، ۸ سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، دفاع از شرف و ناموس و میهن برگرفته از نمایشگاه آموزه های قرآنی در کربلا بوده است و اگر کربلا و دفاع مقدس نبود در سوریه به تاسی از سردار سلیمانی مقابل داعش، امریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود خبیث دفاع جانانه صورت نمی گرفت.

وی افزود: درخت مقاوم انقلاب اسلامی با ایستادگی و رشادت شهدایی همچون شهید عجمیان و آرمان ها آبیاری شده است و این نظام به فضل الهی با ایمان و مدد الهی و امداد غیبی از هرگونه گزندی در امان بوده و همواره پیروز  و سربلند خواهد بود.

حجت‌الاسلام حمید اسکندری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) کرج نیز طی سخنانی تحلیل صحیح وقایع را ضروری دانست و بیان کرد: وظیفه همه ما و حتی خانواده ها این است که سبک زندگی، سیره شهدا و ... را تبیین کنیم و کم کاری خودمان را بر عهده پیچیدگی سن و سال کم دهه هشتادی و نودی نیاندازیم، اگر جوان ما ایمان واعتقاد داشته باشد با همه سختی ها و مشکلات، نگاهش از مادی به تمدنی تغییر می کند، پس با روش ها و سیاست های محتلف نگاه تمدنی را به جوان امروزی نشان دهیم.

در ادامه با اهدای لوح از خانواده معظم شهدا و بسیجیان نمونه حوزه ۲۲۹۰ بسیج ادارات ناحیه امام سجاد(ع) کرج تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام /

 

کد خبر: 1160124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =