توافق ایران و روسیه برای ساخت پهپاد

روزنامه «واشنگتن پست» طی گزارشی با اشاره به ادعاهای تکراری مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین، مدعی شد که تهران و مسکو برای ساخت پهپاد در خاک روسیه توافق کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، روزنامه «واشنگتن پست» طی گزارشی با اشاره به ادعاهای تکراری مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین، مدعی شد که تهران و مسکو برای ساخت پهپاد در خاک روسیه توافق کرده‌اند.

این روزنامه به نقل از سه مقام آگاه که به نام آنها اشاره‌ای نشده است، نوشت که مقام‌های مسکو و تهران اوایل ماه جاری میلادی طی نشستی در ایران، قرارداد ساخت این پهپادها را نهایی کردند.

بیشتر بخوانید

ترامپ: بایدن برای برجام به ایران التماس کرد

در ادامه ادعا شده است که ایران و روسیه به سرعت در حال حرکت برای انتقال طرح‌ها و اجزای کلیدی هستند که زمینه ساخت این پهپاد طی ماه‌های آینده را فراهم می‌کند.

واشنگتن‌پست همچنین مدعی شد که چنین توافقی، این امکان را برای روسیه فراهم می‌کند که انبار سیستم‌های تسلیحاتی نسبتاً ارزان اما در عین حال به‌شدت نابودکننده خود را گسترش دهد.

بر اساس این گزارش، این توافق همچنین نیاز حیاتی روسیه به مهمات هدایت‌شونده دقیق که پس ازگذشت ۹ ماه از حمله به اوکراین با کمبود آنها مواجه است را برطرف کند و از طرف دیگر، مزایای اقتصادی و سیاسی قابل توجهی برای ایران دارد.

به ادعای این روزنامه آمریکایی، روسیه از ماه آگوست گذشته بیش از ۴۰۰ پهپاد تهاجمی ساخت ایران را علیه اوکراین مستقر کرده است که بسیاری از این پهپادها در حملات علیه اهداف زیرساختی غیرنظامی مانند نیروگاه‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1160589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =