جزئیات برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش اعلام شد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به تشریخ برنامه‌های این دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش پرداخت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجید مشکینی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اهمیت پژوهش و تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی بر ایجاد بسترهای فناورانه برای حل مسائل کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سالی که مزین به سال دانش بنیان است، اهتمام ویژه‌ای برای توسعه فناوری و نوآوری بکار گرفته و برای هفته پژوهش برنامه‌های متنوعی دارد. معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری به عنوان یکی از ارکان اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری از هفته‌های گذشته در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته پژوهش است.

مشکینی افزود: به منظور حفظ یکپارچه و برگزاری هماهنگ مراسم هفته پژوهش وزارت علوم تحقیقات و فناوری و ستادهای هفته پژوهش و فناوری مستقر در مراکز استان ها واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد تابع آنها می‌توانند با همکاری ستاد هفته پژوهش و فناوری از ۱۲ تا ۱۹ آذر که زمان برگزاری هفته پژوهش استانی است برنامه‌های خود را طراحی و ارائه کنند. برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای استانی عصر امید به عنوان محور مراسم هفته پژوهش و فناوری استان‌ها است و همچنین برگزاری مراسم  تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر مراکز تحقیقاتی و رشد و همچنین در دستور کار استان‌ها قرار دارد.

وی تاکید کرد: واحدهای دانشگاهی متناسب با آمایش سرزمینی و توانمندی‌های پژوهشی و فناورانه کارگاه‌های آموزشی، فناورانه، چالش، ایده آرا و نمایشگاه استانی برگزار می‌کنند. همچنین با هدف ایجاد انگیزه میان پژوهشگران و فناوران برتر، در واحدهای دانشگاهی ویژه و سطح یک از سه تن به عنوان فناور برتر و هفت تن متناسب باگروه‌های آموزشی هفتگانه تقدیر می‌شود. در واحدهای دانشگاهی سطح دو و سه  یک تن به عنوان فناور برتر و ۳ تن به عنوان پژوهشگر برتر برگزیده و تقدیر می شود. 

 مشکینی درباره فرآیند انتخاب افراد برگزیده عنوان کرد:  در سطح استان ها نیز ستاد پژوهش و فناوری استان امتیازهای پژوهشگران و فناوران معرفی شده از سوی واحدها را بررسی و ۳تن را به عنوان فناور برتر و ۷تن را پژوهشگر برتر استانی معرفی و تقدیر خواهد کرد. 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیدوارم امسال در  هفته پژوهش ملی که از ۱۹ تا ۲۵  آذر برگزار خواهد شد، خانواده دانشگاه آزاد زمینه و بستر لازم را برای ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه فراهم آورد تا افکار عمومی و جامعه علمی با حجم عظیم این دستاوردها بیشتر آشنا شوند و در شرایط کنونی علاوه‌یر بخش‌های دیگر، امیدآفرینی از کانال علم و فناوری به جامعه تزریق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =