کارگاه تدبر در نهج البلاغه به میزبانی واحد سمنان برگزار شد

گردهمایی مسئولان استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با عنوان کارگاه تدبر در نهج البلاغه در سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از سمنان، حجت الاسلام رضا کهساری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان اظهارکرد: این نشست دو روزه با عنوان «کارگاه تدبر در نهج البلاغه» با موضوع لزوم حکومت، ویژگی‌های حاکمان و ضرورت قانون در جامعه از منظر نهج البلاغه، با حضور ۲۶ نفر از مسئولان و معاونان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان‌های کشور به میزبانی واحد سمنان برگزار شد.

وی با اشاره به سیاستگذاری نهاد مرکز در برگزاری این دوره‌ها افزود: در واقع هدف از برگزاری این کارگاه‌ها در درازمدت توانمندسازی مسئولان و مهارت افزایی ایشان برای برگزاری دوره‌های تخصصی و خدمات رسانی علمی به مجامع علمی و دانشگاهی است.

کهساری یکی از کارگروه‌های فعال در این دوره را کارگروه «تدبر در نهج البلاغه» معرفی کرد و افزود: این کارگروه متشکل از سه گروه تخصصی است که با عناوین موضوع شناسی، شبهات شناسی و دسته بندی موضوعات تفسیری فعالیت میکنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این کارگاه‌ها از سال ۹۷ آغاز و تاکنون بیش از ۱۰ جلسه حضوری و مجازی به میزبانی استان‌های مختلف برگزار شده است ادامه داد: پس از اتمام دوره‌ها، مرکز تخصصی تفسیر در قم با اخذ آزمون نهایی نسبت به صدور گواهی اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس پس از دریافت گواهی قبولی، امکان برگزاری جلسات تفسیر در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی برای پذیرفته شدگان فراهم خواهد شد.

به گفته کهساری، حجج اسلام آقایان سید حسین هاشمی از مرکز تخصصی نهج البلاغه قم و دکتر علی رهبر عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان از مدرسان این کارگاه ۲ روزه بودند که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان در محل مهمانسرای فرهیختگان واحد سمنان و دانشگاه پیام نور مهدیشهر برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1162224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =