بازار طلا همچون گذشته افسار گسیخته نیست/ حباب یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

کارشناس بازار طلا و سکه گفت: نوسانات فعلی بازار طلا و سکه همچون گذشته افسار گسیخته نیست و احتمال افزایش قیمت‌ها در این بازار تا پایان سال وجود دارد.

عبادالله محمدولی عضو اتحادیه بازار طلا و سکه و کارشناس این بازار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ درباره وضعیت فعلی این بازار اظهار کرد: وضعیتی که اکنون در آن قرار داریم، وضعیت جدیدی نیست و بازار در حال طی کردن روند طبیعی خودش است. به‌عبارتی هر ساله در ۴ ماه پایانی باتوجه به اینکه چند رویداد مهم از جمله سال میلادی، سال چینی و سال شمسی در پایان سال داریم، به همین دلیل تقاضا بیش از ظرفیت بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بی‌تعهدی دولت در بازار ارز/ انتشار اوراق سکه بانک مرکزی دردی را دوا نمی‌کند

وی با اشاره به تاثیر تحریم‌های اقتصادی ایران بر بازار طلا و سکه ادامه داد: مردم به جهت اینکه ارزش پولشان کم نشود، در فصول مختلف به بازارهای مختلف از جمله خودرو، طلا و سکه روی می‌آورند؛ این حجم از تقاضا نیز در نوسانات این بازار تاثیر گذار است.

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان به اینکه،‌ نوسانات فعلی بازار طلا و سکه همچون گذشته افسار گسیخته نیست، گفت: در گذشته وضعیت بازار خیلی درهم و برهم بود و قیمت‌ها به صورت نجومی رشد می‌کرد،‌ اما حالا با اقداماتی که در حال انجام است امیدواریم پول ملی، قدرت و ارزش خود را حفظ کند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که رویکردمان بازرگانی باشد، پول ملی ارزش خود را حفظ نخواهد کرد.

محمدولی در پایان با بیان اینکه حباب سکه در حال حاضر حدود یک میلیون و ۴۰۰ است، مطرح کرد: احتمال افزایش قیمت‌ها در این بازار تا پایان سال وجود دارد اما توصیه می‌شود افراد برای سرمایه‌گذاری در این‌بازار هیجانی رفتار نکنند، چرا که سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا به هیچ وجه در مقطع کوتاه‌مدت مناسب نیست؛ بازار طلا و سکه برای حفظ سرمایه خوب است اما به شرط سرمایه‌گذاری در بلندمدت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =