سرقت ۹۵ تانکر نفت سوریه توسط آمریکا

نیروهای اشغالگر آمریکایی مستقر در شمال سوریه در ادامه سرقت نفت این کشور، ۹۵ تانکر را ربوده و به شمال عراق منتقل کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، نیروهای آمریکایی طی ساعات گذشته، 95 کامیون حامل نفت را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی «الولید» و «المحمودیه» به شمال عراق منتقل کردند.

خبرگزاری سانا روز پنجشنبه به نقل از منابع محلی گزارش داد که نیروهای آمریکایی محموله جدیدی از نفت سرقت شده سوریه از جمله 65 کامیون را از طریق گذرگاه غیر قانونی المحمودیه و 30 کامیون از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید در حومه شرقی استان الحسکه را به عراق منتقل کردند.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل جرات حمله به نفتکش‌های ایرانی را ندارد

سرقت نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی بویژه طی ماه‌های اخیر در حالی افزایش یافته است که در پی تحولات اخیر روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو به‌عنوان صادرکننده عمده نفت و انرژی در جهان، بازار جهانی نفت تحت تأثیر قرار گرفته است و بهای نفت در بازارهای جهانی به‌علت امتناع خرید نفت از روسیه افزایش یافته است.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه‌نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیرقانونی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1164712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =