استقلال و پرسپولیس مدعی جدی قهرمانی‌اند / لیگ با کیفیت اما فقیر

بازیکن پیشکسوت فوتبال، با بیان اینکه لیگ برتر از کیفیت خوبی برخوردار است، به امکانات و نبود کمک داور ویدیویی در لیگ برتر فوتبال ایران انتقاد کرد.

ادموند اختر، بازیکن پیشکسوت باشگاه استقلال تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، با اشاره به وضعیت رقابتی و جذاب تیم‌ها در لیگ برتر خلیج فارس، گفت: سه تیم استقلال، پرسپولیس و گل گهر مدعی جدی قهرمانی هستند اما قهرمان بین استقلال و پرسپولیس است. اما باید این نکته را درنظر بگیریم که فشار روی شاگردان امیر قلعه‌نویی کم تر است، پس تیم گل گهر با تمرکز بالا و فشار روحی کمتر، بازی به بازی راه خودش را می‌رود.

بازیکن پیشکسوت استقلال با تأکیید بر اینکه رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ برتر از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: لیگ ما و بازی‌هایش از کیفیت خوبی برخوردار است و در آسیا هم شهرت خوبی دارد اما نباید فراموش کنیم که هیچی ندارد!

بیشتر بخوانید

تعویض‌های پرسپولیس بهتر از استقلال بود / نتیجه عادلانه تساوی برای دربی ۹۹

او ادامه داد: لیگ ایران از کمترین امکانات برخوردار است؛ اگر VAR را بعداز چندین سال به ایران بیاورند مشکلات داوری کم‌ شده و فشار زیادی که بر داوران است نیز کاهش می‌یابد؛ مگر داورها از چه میزان حق و حقوقی برخوردارند که چنین فشاری روی آنهاست؟ در نتیجه هرچقدر دیرتر لیگ ایران بروز شود، به همان میزان فوتبال ایران پسرفت می‌کند.

اختر با تذکر این نکته که قهرمانی نیم فصل، از لحاظ روحی برای تیم‌ها، کمک‌کننده است، اظهار کرد: تیمی که قهرمان نیم‌فصل شود، انگیزه بازیکنانش برای ادامه مسیر قهرمانی بیشتر می‌شود، درنتیجه با فشار کمتر به ادامه رقابت‌ها می‌پردازد.

بازیکن پیشکسوت استقلال، درباره احتمال برگزیده شدن امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی نیز گفت: سرمربی گل گهر آنقدر باهوش و با ذکاوت است که سرمربی تیم ملی نشود؛ اما در کل سرمربی ایرانی برای تیم ملی خوب است و من معتقدم اگر در رأس تیم ملی، مربی ایرانی حضور داشت، ما به دور حذفی صعود می‌کردیم.

او با اشاره به دربی ۹۹ و توضیح درباره عملکرد استقلال، یادآوری کرد: آبی‌ها با پیروزی در مقابل قرمزها می‌توانستند صدرنشین جدول باشند اما با اشتباهات خود، از این فرصت دریغ کردند پس در وضعیت کنونی لیگ، حتی کوچک‌ترین اشتباهات نیز می‌تواند تأثیرات بزرگی داشته باشد.

اختر، درباره مصدومیت و عدم حضور بعضی بازیکنان در تیم استقلال و پرسپولیس، گفت: حضور نداشتن برخی بازیکنان هر دلیلی در نیمکت سرخابی‌ها، نمی‌تواند تأثیر آنچنانی بر روند تیم بگذارد؛ باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس با در اختیار داشتن نیمکتی خوب، نبود بازیکنان مهم را جبران می‌کنند؛ در انتها امیدوارم استقلال برای بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شود.

به گزارش ایسکانیوز، هفته سیزدهم لیگ برتر خلیج فارس، از شنبه ۱۰/۰۳ آغاز می‌شود که تیم‌های پایتخت یک‌شنبه به مصاف حریفانشان می‌روند؛ استقلال با ۲۳ امتیاز، گل گهر با ۲۴ امتیاز و پرسپولیس با ۲۵ امتیاز تیم های سوم تا اول لیگ برتر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =