مربی‌های تاج چه تاجی به سر فوتبال ایران می‌زنند؟/ از ژنرال و برانکو تا خشم از کی‌روش

بعد از آنکه رئیس فدراسیون فوتبال ایران اسامی مربی‌های احتمالی تیم ملی را ارائه داد، کارشناسان درخصوص اسامی پیشنهادی نظراتشان را بیان کردند که همگی مخالف کی‌روش و موافق قلعه‌نویی هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، بعد از اینکه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی را معرفی کرد؛ انتقادات و نظرات متفاوتی درباره تیم ملی بیان شد.

اسامی ارائه شده برای سرمربی تیم ملی از سوی فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

۱-کارلوس کی‌روش

۲-برانکو ایوانکوویچ

۳-امیر قلعه نویی

۴-فرهاد مجیدی

برای شنیدن نظرات گره‌گشا و موشکافانه به سراغ پیشکسوتان فوتبال رفتیم تا صحبت‌های آنها را درباره آینده تیم ملی با گزینه‌های احتمالی بدانیم.

محمد نوری، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران درگفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، ابتدای صحبتش را با گلگی از کی‌روش شروع کرد و گفت: او از اول نباید به تیم ملی می‌آمد!

نوری با یادآوری عملکرد ایران در جام جهانی، بیان کرد: ایران در گروه نچندان سختی بود ولی چون تیم ملی برنامه خاصی نداشت و کی‌روش هم تاکتیک فنی خاصی پیاده نکرد، نتیجه‌اش حذف تیم ملی شد.

دست‌های پشت پرده در انتخاب کی‌روش؟

پیشکسوت استقلال درباره انتخاب شدن کی‌روش تشریح کرد: آمدن کی‌روش از اول برنامه‌ریزی شده بود، قرار بود موافقان کی‌روش، تاج را به روی کار بیاورند تا بعد از آن، مربی پرتغالی، سرمربی تیم ملی شود.  

نوری با ذکر اینکه بهتر است کی روش زودتر برکنار شود، بیان کرد: متاسفانه ما همیشه دقیقه ۹۰ تصمیمات مهم را می‌گیریم، امیدوارم هرچه سریع‌تر یک مربی خارجی تراز اول را بیاورند، مثلا افرادی مثل فرناندو سانتوس، سرمربی سابق پرتغال؛ البته می‌شود برای بهبود سطح کیفی فوتبال ایران از دستیاران و کمک مربی‌های ایرانی هم استفاده کنیم.

قلعه‌نویی ژنرال لیست

محمد نوری در ادامه درباره حضور امیر قلعه نویی در نیمکت تیم ملی، افزود: اگر مربی خارجی تراز اول نیاوردند، بهترین گزینه، امیر قلعه‌نویی است؛ او یکی از بهترین سرمربی‌های لیگ است؛ البته ممکن است گل گهر با جدا شدن قلعه نویی آسیب ببیند ولی اولویت با تیم ملی است که این را مدیران گل گهر، خوب می‌دانند.

بیشتر بخوانید

سه باشگاه پیشگام VAR در فوتبال ایران

جمشید شاه‌محمدی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس هم به خبرنگار ورزشی ایسکانیوز گفت: بهترین کاری که فدارسیون فوتبال می‌تواند انجام دهد این است که یک مربی خوب ایرانی را سرمربی تیم ملی کند؛ مربی خارجی فقط برای فوتبال پایه مفید است؛ امیر قلعه‌نویی را بهترین گزینه این لیست میدانم، هم سابقه زیادی در مربیگری دارد هم برای مدیریت تیم ملی توان کافی دارد.

اما ادموند اختر، بازیکن پیشکسوت باشگاه استقلال تهران با نگاهی دیگر، پرسش ایسکانیوز را پاسخ داد؛ او درباره  قلعه‌نویی گفت: امیر قلعه‌نویی آنقدر باهوش و با ذکاوت است که سرمربی تیم ملی نشود؛ اما در کل سرمربی ایرانی برای تیم ملی خوب است و من معتقدم اگر در رأس تیم ملی، مربی ایرانی حضور داشت، ما به دور حذفی صعود می‌کردیم.

مخالفت با مربی سابق قرمزها/ برانکو را اصلا چه کسی انتخاب کرد؟

نوری درباره احتمال برگزیده شدن برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی، افزود: نمیدانم چه کسی برانکو را برای مربی‌گری تیم ملی انتخاب کرده است اما در زمان فعلی او نمی‌تواند برای فوتبال ما مناسب باشد.

شاه‌محمدی نیز با پیشکسوت استقلال هم‌نظر است و مخالفت خود را با حضور برانکو اعلام کرد؛ او بسیار موافق حضور یک فرد ایرانی در نیمکت تیم ملی ایران است و در ادامه گفت: نمیدانم دیگر چقدر می‌خواهند به کی روش فرصت بدهند؟ موافقان کی‌روش اکثرا دلال هستند و فقط به جیب خودشان فکر می‌کنند.

مجیدی؟ هنوز خیلی زود است!

شاه‌محمدی در خصوص حضور فرهاد مجیدی در لیست گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی بیان کرد: مخالف حضور فرهاد مجیدی در نیمکت تیم ملی ایران هستم؛ مخصوصا از وقتی که به لیگ امارات رفت. گزینه‌های بهتری نسبت به فرهاد مجیدی وجود دارند؛ او از تجربیات کافی برای هدایت تیم ملی برخوردار نیست.

نوری نیز در صحبت‌های خودش با قدردانی از فرهاد مجیدی و نتیجه‌ای که فصل پیش با استقلال گرفت، اظهار کرد: هنوز زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی برای تیم ملی ایران، فرا نرسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، باتوجه به نزدیک بودن تورنمنت‌های مهمی مثل جام ملت‌های آسیا، باید هرچه زودتر برای سرمربی تیم ملی تصمیم‌گیری شود تا دوباره مشکلاتی مثل نبود وقت کافی، آشنا نبودن سرمربی با بازیکنان و مسائل این چنینی، باعث بروز مشکلات در تیم ملی نشود.

فوتبال دوستان منتظر اعلام سرمربی تیم ملی هستند تا فرد منتخب با دانش فوتبالی نوین، بتواند نقاط ضعف فوتبال ایران را برطرف کند و نخستین گام را برای موفقیت تیم ملی ایران بردارد؛ نخستین گامی که می‌تواند با قهرمانی در آسیا برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =