محور مقاومت از لحاظ فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد/ جهانیان تحت تاثیر مکتب حاج قاسم

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی با بیان اینکه باید بتوان محور علمی مقاومت را از لحاظ مسائل فرهنگی و علوم اجتماعی مورد بررسی قرار داد، گفت: عمق استراتژیک مکتب مقاومت در دل آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی نفوذ کرده و جهانیان تحت تاثیر دیدگاه حاج قاسم هستند.

سید ابوالفضل سید محمدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ترویج مکتب شهید سلیمانی در بین دانشجویان و راهکارهایی برای تبیین فرهنگ جهاد و مقاومت در جامعه گفت: در گام نخست شناساندن مکتب حاج قاسم به نسل جوان باید مور توجه قرار بگیرد. برای تحقق این مهم راهکارهای اجرایی فراتر از اقدامات تئوری باید لحاظ شود. یکی از راهکارهای اجرایی ساخت پادکس‌ها، موشن‌ها، فیلم‌های کوتاه و برگزاری جشنواره‌های متعدد درباره نوع دیدگاه و تفکر حاج قاسم است تا اندیشه انقلاب اسلامی رعایت شده و بتوان در بین نسل‌های نوجوان و جوان به تولید محتوا  پرداخت.

پوردستان: شهید سلیمانی با ایجاد محور مقاومت تن استکبار را لرزاند

وی افزود: تولید محتوا با موضوع محور مقاومت در مدارس برای آشنایی کودکان و نوجوانان با تفکرات حاج قاسم  از اهمیت برخوردار است. با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حاج قاسم پایه گذار یک مکتب بود. باید دانست مکتب از چارچوب‌های خاص برخوردار و جریان ساز است، چون گفتمان حاج قاسم استکبار ستیز، دفاع از مظلوم، ایثار و دیدگاه انقلاب به تمامی جریانات حاکم بر یک نظام است.

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی در پاسخ به این سوال که اساتید و مسئولان فرهنگی به عنوان یکی از قطب‌های تاثیرگذار در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه در تبیین موضوع مقاومت و زنده نگهداشتن مکتب سلیمانی چه نقشی دارند؟ ادامه داد: مدیران گروه‌های متعدد همچنین اساتید طی برگزاری نشست‌های متعدد برای صحبت با دانشجویان در این زمینه ترغیب شده تا آنها را به این جریان نزدیک کرده و پایان نامه‌ها را به سمت مکتب مقاومت سوق دهند. امیدواریم بتوان یک گام موثر در فضای علمی جامعه برداشته شود تا محور علمی مقاومت از لحاظ مسائل فرهنگی و علوم اجتماعی مورد بررسی قرار بگیرد و  به این شکل بتوان میدان را به تصویر کشید. با این اقدامات می‌توان دیدگاه حاج قاسم به محور مقاومت را به جهانیان از لحاظ علمی جاری و ساری کرد و جریان فکری حاج قاسم را در فضای مجازی ترویج داد.

سید محمدی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه با توجه به گذشت زمان از شهادت حاج قاسم اقدامات انجام شده برای توسعه محور مقاومت را چگونه ارزیابی کنید؟ گفت: در سال‌های اخیر جایگاه محور مقاومت در بین جامعه دانشگاهی کشور افزایش یافته و از زمان شهادت حاج قاسم شهادت او باعث حضور بیش از پیش مردم در میدان شده است.

وی افزود: همین اقدام نشان دهنده عمق دیدگاه حاج قاسم است و در جریان انقلابی حاکم بر منطقه و حتی عمق استراتژیک مکتب مقاومت در دل آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی نفوذ کرده است. دیدگاه تمامی جهانیان نسبت به دیدگاه حاج قاسم در جریان سازی مکتب مقاومت افزایش یافته و اتحاد ملت‌های مستضعف دنیا را به دنبال داشته است.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1165618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =