شهید سلیمانی از ظرفیت اهل سنت برای توسعه وحدت در جهان اسلام استفاده کرد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تدبیر، برنامه ریزی، شجاعت و قاطعیت مبتنی بر علم و تدبیر نیازمند ریسک پذیری است اما شهید سلیمانی ریسک پذیر و از ظرفیت اهل سنت برای توسعه وحدت در جهان اسلام استفاده می کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین همایش بین المللی مکتب حاج قاسم و رسالت دانشگاه امروز دوشنبه 12 دی در سالن همایش کتابخانه دکتر حبیبی دانشگاه علوم تحقیقات برگزار شد.

نشست تخصصی «نقش حوزه و دانشگاه در جهاد تبیین» برگزار شد

عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد در ادامه نشست گفت: شخصیت مدبرانه حاج قاسم مکتب مقاومت را بدنبال داشت و حاج قاسم مقاومت بین المللی را محقق کرده و مبانی و اصول از شخصیت او نمایان‌ شده است.

وی افزود: حاج قاسم توحید محوری، ولایت مداری و آخرت گرایی را مد نظر قرار داده است. حاج قاسم به علم توجه داشته است و او در علوم با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه انس داشت. علم حکمت بنیان از اصول شخصی او بود.

خسروپناه تاکید کرد: تدبیر، برنامه ریزی، شجاعت و قاطعیت مبتنی بر علم و تدبیر نیازمند ریسک پذیری است اما شهید سلیمانی ریسک پذیر و از ظرفیت اهل سنت برای توسعه وحدت در جهان اسلام استفاده می کرد.

به گفته وی اعتماد به نفس و مشارکت نخبگانی از اصول فعالیت حاج قاسم بود. یکی از ویژگی های هویتی حاج قاسم اعتماد به نفس واقع بینانه و تواضع است.حاج قاسم اصولگرا و اصلاح طلب نبود اما فعالیت آنها را با ادب تجلیل یا نقد می کرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد تاکید کرد: نجات بیچارگان و مظلومان بدون توجه به دین و آیین آنها مورد توجه قرار گرفت. دغدغه های فرهنگی از دیگر نکات مورد توجه او بود.

خسروپناه افزود: مدل حکمرانی حاج قاسم آثار در هویت او داشت و در حوزه بین الملل ساختارها را مشخص و بعد قوانین را اجرا میکرد. شهید سلیمانی سیاستهای جبهه مقاومت را تعیین میکرد و بعد به اصلاح قوانین می پرداخت.

به گفته وی در کشور ضعف حکمرانی داریم و وضعیت مسکن کشور دست اختاپوسها است در حالی که ۸۰درصد زمین در دست دولت است. هم اکنون با هزینه های بالاتر ارتفاع می سازیم و به معماری ایرانی و اسلامی توجه نمی شود. از سوی دیگر از خانه های خالی مالیات اخذ نمی شود. وزارت مربوطه بجای حکمرانی مسکن به معماری مسکن می پردازد. مهمترین فئودال های کشور بانک ها هستند. به عبارت دیگر بانک‌ها بانکداری نمیکنند بلکه بنگاه داری میکنند.

خسروپناه در پایان تشریح کرد: ۷۰درصد واردات کشور در زمینه امنیت غذایی است و ۱۰هزار هیات علمی کشاورزی داریم اما در زمینه امنیت غذایی وارد کننده هستیم. باید بتواند الگوی حکمرانی حاج قاسم را در تمامی عرصه های مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =