تعلل سازمان برنامه و بودجه در اجرای ابلاغیه رئیس جمهور/ زیرساخت‌های افزایش ظرفیت پزشکی تامین نمی‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تعلل سازمان برنامه و بودجه در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش ظرفیت پزشکی گفت: این سازمان باید بودجه مورد نیاز را فراهم کند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه افزایش ظرفیت پزشکی نیاز کشور است، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی که رئیس جمهور ابلاغ کرده را باید اجرا کند و امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

اجرای مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی به شرط تامین بودجه/ فضای کافی برای کلاس و خوابگاه نداریم

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تا کنون چندین بار موضوع نبود زیرساخت‌ها را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کرده است. همچنین به رئیس جمهور و بارها به سازمان برنامه و بودجه نامه نگاری کرده‌ تا بخش دوم این مصوبه اجرا شود.

حجت الاسلام خسروپناه درباره گلایه‌های برخی مسئولان و شورای صنفی و دانشجویان علوم پزشکی مبنی بر نبود زیرساخت‌های لازم برای افزایش ظرفیت پزشکی اظهار کرد: شورا مصوبه افزایش پزشکی را در دو بخش تصویب کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بر اساس بخش اول این مصوبه پذیرش دانشجویان در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی باید ۲۰ درصد افزایش داشته باشند. بخش دوم این مصوبه نیز تاکید دارد که زیرساخت‌های لازم باید توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شود. ما هر دو بخش را تصویب کردیم.

وی افزود: اگر سازمان برنامه و بودجه به بخش دوم این مصوبه عمل نکرده است، باید از آنها باید پیگیری شود.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به گلایه علی‌رضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مبنی بر نبود امکانات رفاهی و ازدحام دانشجویان حاضر در کلاس‌های درس بیان کرد: بله، حرف آنها کاملا صحیح است. من از کلاس‌های درس دانشگاه‌های علوم پزشکی بازدید کردم و از نزدیک این مشکلات را دیده‌ام. دانشجویان کلاس‌های درس برخی از دانشگاه‌ها زیاد شده، در نتیجه اداره کلاس برای استادان نیز سخت شده است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: زمانی‌که دانشجویان علوم پزشکی به مرحله تحصیلات بالینی می‌رسند، طبیعتا مشکلات مربوط به زیرساخت‌ها هم بیشتر می‌شود. به هر حال باید این زیرساخت‌ها تامین شود.

وی بیان کرد: البته افزایش دانشجویان رشته پزشکی و رشته‌های پیراپزشکی یکی از نیازها و ضرورت‌های حال حاضر کشور است.

جلوگیری از مهاجرت نخبگان؛ راهکار جبران کمبود پزشک

حجت الاسلام خسروپناه با تصریح بر اینکه حفظ نخبگان در کشور، راهکار دیگری برای حل مشکل کمبود پزشک است، گفت: ما معتقد نیستیم که جبران کمبود پزشک فقط از طریق افزایش ظرفیت پزشکی است. یعنی نباید گذاشت نخبگان حوزه پزشکی و افرادی که سالها برای آنان هزینه شده تا پزشک و متخصص شوند، به سادگی از دست برود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان عنوان کرد: ما باید برای فراهم کردن زمینه بازگشت نخبگانی که از کشور مهاجرت کرده‌اند، نیز تلاش کنیم.

گفتنی است؛ پیشتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در گفت‌وگو با ایسکانیوز بیان کرده بود که ما در حال حاضر با محدودیت کلاس‌های درس، آزمایشگاه‌ها، محدودیت فضاهای فیزیکی، و بودجه‌ای و فرصت‌های مطالعاتی برای استادان مواجه هستیم.

علاوه بر این موارد، وی مطرح کرد که اکثر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست دارند که هر چه سریعتر منابع بودجه‌ای و زیرساختی مورد نیاز تهیه شود. هم اکنون مبالغ مورد نیاز برای تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی محاسبه شده است. بنابراین سازمان برنامه و بودجه به سادگی می‌توند بر اساس این محاسبات و اعداد و ارقام کارشناسی شده، بودجه مورد نیاز را تامین و واریز کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =