تهران- ایسکانیوز، پلاس+/ بازیگر مشهور هالیوود لئوناردو دی کاپریو به یک گروه حفاظت از اقیانوس به نام «اقیانوس5» مبلغ 2 میلیون دلار کمک کرد. این تنها کمک شگفت انگیز این بازیگر مشهور در سال جاری نیست در حقیقت او پیش از این برای نجات فیل‌ها هم یک میلیون دلار کمک کرده بود. این کمک‌ها باعث شده بازیگر محبوب فیلم تایتانیک امروز به عنوان یک خیر محیط زیستی مشهور هم شناخته ‌شود.

لئوناردو دی کاپریو را همه ما با روحیه یک مرد خشن، یک گانگستر، یک عاشق رمانتیک (فیلم تایتانیک)، یک مدیر دیوانه( فیلم وال استریت بزرگ)، یک ثروتمند فداکار( فیلم گتسبی بزرگ) می‌شناسیم اما باید کم کم به این چهره جدید او هم عادت کنیم نماینده سازمان ملل و مدافع محیط زیست؛ چهره‌ای که شاید بیش از همه نقش‌هایش به خود دی کاپریو نزدیک باشد. پیش از این بنیاد دی کاپریو کمک مالی 3 میلیون دلاری برای صندوق جهانی حیات وحش و نجات جمعیت ببر وحشی جهان در نپال اهدا کرده بود. دی کاپریو در مورد کمک مالی اخیر خود گفت:« در حقیقت بسیار غم انگیز است که کمتر از دو درصد اقیانوس‌های ما به طور کامل محافظت شده هستند و ما نیازمند یک تغییر بنیادین هستیم. در حال حاضر بنیاد من از پروژه اقیانوس 5 برای سلامت اقیانوس پشتیبانی می‌کند تا مانع از صید بی رویه شویم و ذخایر آبی را حفظ کنیم»

بر اساس گزارش «نیچر ورد» این کمک لئوناردو در جهت ایجاد پارک‌های آبی محافظت شده در امتداد جزایر اقیانوس آرام و در قطب شمال مورد استفاده قرار خواهد گرفت که به دلیل تغییرات آب و هوایی، گونه‌های مهاجم و ماهیگیری غیر قانونی به شدت در خطر انقراض است. همچنین این گروه زیست محیطی در زمینه مراقبت از شیلات در سراسر اروپا، ایالات متحده و آمریکا فعالیت می‌کنند. این گروه تلاش دارند تا یک منطقه حفاظت شده دریایی بزرگ در آب‌های اقیانوس آرام ایجاد کنند.

نیویورک این روزها به شدت درگیر مسائل محیط زیستی است از راهپیمایی  در اعتراض به تغییرات آب و هوایی گرفته تا کمک‌های میلیونی برای نجات کره زمین که امیدواریم این تلاش‌ها به زودی نتیجه‌های مطلوبی هم داشته باشد. اقیانوس 5 یک برنامه حفاظت محیط زیست دریایی است که با جذب سرمایه‌های بین المللی تلاش دارد سرمایه‌های اقیانوس را برای آیندگان حفاظت کند.
کد خبر: 116613

وب گردی

وب گردی