خان محمدی: ۳۰ هزار کلاس درس نیاز به بازسازی دارند

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از ایمنی و استاندارد ۸۱ درصد از مدارس کشور خبر داد و گفت: ۳۰ هزار کلاس درس در وضعیت تخریبی هستند و نیاز به بازسازی دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «حمیدرضا خان محمدی» رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص مدارس تخریبی کشور و آخرین وضعیت آن توضیح داد: اولا باید گفت از ۵۰۴ هزار کلاس درسی که داریم ۶ درصد نیاز به تخریب و بازسازی دارند و همین مدارس در اولویت کار سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و دولت قرار گرفته‌اند. 

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ادامه داد: در این راستا طرحی را نیز آغاز کرده‌ایم، اما هنوز به مرحله نهایی نرسیده است. این طرح به دنبال این است که نهضتی را در حوزه بهسازی مدارس تخریبی انجام دهد. در همین زمینه ما از خیرین طلب می‌کنیم در این کار با ما مشارکت کنند به خصوص در زمینه مدارسی که در شرایط تخریبی هستند، بیشتر به کمک آن‌ها نیاز داریم. 

فرزند وزیر آموزش و پرورش در چه مدرسه‌ای درس می‌خواند؟

خان محمدی در ادامه با تأکید به لزوم برسیدگی بهنگام به چالش‌های مدارس، تصریح کرد: اگر در موردی یک مدرسه دچار چالش جدی باشد، سریعا باید با حضور همکاران ما در آن نقطه، دستور تخلیه مدرسه صادر شود. البته در حال حاضر چنین مواردی نداریم چراکه در پروژه مهرماه و قبل از آغاز سال تحصیلی همه مدارس از این دست مورد رصد قرار گرفت و کارهایشان انجام شد. 

او تاکید کرد: به کلی باید دانش آموزان مدارس تخریبی به سرعت در فضای امنی برای ادامه تحصیل قرار بگیرند و مدرسه نیز سریعا تخریب و به شکل استاندارد بازسازی شود. 

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی وزیر آموزش و پرورش افزود: ۶ درصد از مدارس ما یعنی ۳۰ هزار کلاس درس وضعیت تخریبی هستند و نیاز به بازسازی دارند و ۸۱ درصد از مدارس ما ایمن و متناسب با استانداردهای روز مدرسه‌سازی هستند و با شاخص‌ها همخوانی دارد و نسبت به شاخص‌های جهانی نیز مدارس ما در بین سایر کشورهای دنیا از نظر آموزش و پرورش و فضای فیزیکی جزو ممتازهاست. 

خان محمدی در مورد مدارس چندساحتی و ویژگی‌های آن نیز توضیح داد: مدارس جدیدی که با رویکرد سند تحول بنیادین آموزش طراحی می‌شوند، توجه جدی به ساحت‌های شش‌گانه تربیت دارند. یعنی باید دارای کارگاه، نمازخانه، محیط ورزشی ویژه، آزمایشگاه و آزمایشگاه‌های مشترک برای تحقیقات نانو و مباحثی از این دست باشند. 

او اضافه کرد: طبیعتا تعدادی از مدارس ما چون در گذشته ساخته شده اند، فاقد چنین امکاناتی هستند و ما در برنامه هفتم توسعه پیشنهادات خودمان را در راستای تحقق مدرسه‌ای با ویژگی‌هایی که گفتم، ارائه داده‌ایم. حالا پیشنهادات پذیرفته می‌شود یا خیر، هنوز معلوم نیست. در واقع به دنبال ایجاد فضاهای اشتراکی در مدارس هستیم تا به بحث چند ساحتی کردن تربیت برسیم و نمی‌خواهیم مدارس تنها به ساحت علمی دانش آموزان توجه کنند، بلکه باید شش ساحت تربیتی مدنظر قرار بگیرد. 

خان محمدی خاطرنشان کرد: در کنار این ساحت‌های شش‌گانه تربیت، می‌خواهیم مدرسه کانون محله شود و تلفیق مدرسه و محله نیز اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =