مدرسه تمرین یک زندگی اجتماعی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: مدرسه، تمرین یک زندگی اجتماعی و یکی از بهترین زمینه های ورود به اجتماع توام با مهارت های زندگی برای دانش آموزان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از ارومیه، محمدرضا ولیلو در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس سما واحد ارومیه تصریح کرد: مقارن شدن شروع سال تحصیلی با هفته شکوهمند "دفاع مقدس" تقارنی نیکوست که فضای مدارس و دانشگاه ها را به یاد و خاطره‌ی شهیدان والامقام، متبرک ساخته است.

وی با بیان اینکه ماه مهر یادآور شور و شوق دانش، علم و معنویت است افزود: کلاس و مدرسه مکانی مقدس بوده و در واقع کلاس گلخانه معطر باغ زندگی و مدرسه بانی مهر و محبت است.

ولیلو با تاکید بر اینکه فرزندان امروز تحول آفرینان علمی و پژوهشی فردای میهن اسلامی هستند خاطرنشان کرد: سعادت یک ملت در سایه دانش و خرد است و به هر میزان که مدارس بتوانند نقش تعلیم و تربیت خود را بهتر انجام دهند، همان اندازه هم دانش‌آموزان خروجی این مدارس افرادی توانمندتر و مفیدتر خواهند بود که البته تعامل و همکاری خانواده‌ها نیز در این زمینه کارساز است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان تجربه اجتماعی شدن را از مدرسه فرا می‌گیرند عنوان کرد: دانش آموزان در کنار یکدیگر به رشد و بالندگی دست پیدا می‌کنند و مقدمات حضور آنان در جامعه و پذیرش مسئولیت ها، در مدرسه نمود پیدا می‌کند.

مدرسه تمرین یک زندگی اجتماعی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ادامه داد: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای سند تحول و تعالی و ارتقای کارکرد زنجیره‌ای نظام آموزش تخصصی دانشگاه در حوزه تعلیم و تربیت به همراه توسعه کمی و کیفی مدارس سما در واحد ارومیه، راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مدارس سما به عنوان یکی از مهمترین محیط های تربیتی که نقش ویژه در آموزش رسمی و عمومی کودکان و نوجوانان دارد افزود: تاسیس دانشکده تعلیم و تربیت در جوار مدارس، با توجه به حضور مستمر اساتید دانشگاه در محیط مدارس و تربیت دانشجویان به عنوان معلمان آینده، نقش موثری در بهبود تربیت دانش آموزان ایفا می‌کند.

ولیلو با اشاره به ظرفیت آزمایشگاه ها، کارگاه ها و سالن های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه تصریح کرد: دانش آموزان مدارس سما می‌توانند در طول سال تحصیلی از این ظرفیت های بی بدیل دانشگاه استفاده کنند.

ولیلو در پایان با تاکید بر اینکه علم همراه با معنویت مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی در مدارس و محیط دانشگاه است افزود: والدین با مشارکت در فعالیت های مدرسه و برنامه ریزی مناسب در محیط خانواده، معلمان را در تربیت فرزندان تراز انقلاب اسلامی یاری رسانند.

به گزارش ایسکانیوز، در پایان این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی جدید توسط ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و واحد ارومیه به صدا درآمد.

مدرسه تمرین یک زندگی اجتماعی است

انتهای پیام /

کد خبر: 1199283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =