برخی دانشجویان فقط به دنبال فارغ التحصیل شدن هستند/ ارائه بورسیه تحصیلی برای ارتقای کیفیت آموزشی

قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه افزایش پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه علوم تحقیقات مورد توجه قرار گرفته است، گفت: برای دانشجویان مشتاق به تحصیل، ارائه بورسیه در ارتقای کیفیت آموزش موثر است.

جمشید صباغ‌زاده، قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کاهش کیفیت آموزش  در مقطع دکتری و افزایش متقاضیان تحصیل در این مقطع گفت: برای حفظ کیفیت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه علوم تحقیقات تلاش شده و در گذشته هم بخش قابل توجهی از دانشجویان فقط در مقطع تحصیلات تکمیلی فعال بودند و با توجه به ظرفیت‌های موجود به دنبال افزایش پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در این دانشگاه هستیم.

آموزش عمیق فقط در آموزش و پرورش اعمال می‌شود

وی افزود: برای ارتقای مهارت در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دوره‌های متعدد همچون SPSS، مقاله نویسی و دیگر مهارت‌ها برگزار شده و متقاضیان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. البته باید دانست که یکی از وظایف استاد راهنما  نظارت بر مقاله نویسی، توضیح و آموزش نکات به دانشجو است.

صباغ‌زاده تاکید کرد:عدم کسب مهارت‌هایی همچون مقاله نویسی در بین دانشجویان دکتری نقص محسوب نمی‌شود، بلکه دانشجویان متقاضی می‌توانند تمامی مهارت‌های لازم به ویژه زبان انگلیسی را در حین تحصیل کسب کنند. در کشور شاهد افزایش فراوانی دانشجو و استاد هستیم. برای مثال در وضعیت کنونی دانشگاه تربیت مدرس کادر آموزشی را ترمیم کرده و جذب اساتید مناسب را در دستور کار قرار داده است.

قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات افزود: در شرایط کنونی اساتید تازه فارغ التحصیل در اسرع وقت جذب دانشگاه شده و همین اقدام مناسب است.

صباغ‌زاده با بیان اینکه کیفیت آموزش مقوله چند جانبه است، تاکید کرد: برای مثال در برخی مواقع شاهد بی‌توجهی دانشجو به تحصیل و پژوهش هستیم و برخی دیگر از دانشجویان فقط به دنبال فارغ التحصیل شدن هستند. دانشجو در بسیاری از دانشگاه‌های کشور با انجام پژوهش‌های کاربردی، کیفیت آموزش را ارتقا می‌دهد. شاید در کشور ما عجله دانشجویان برای فارغ التحصیلی معضل باشد.

قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: البته در دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل هزینه‌های فراوان دانشجو مشتاق به فارغ التحصیلی است، اما باید برای دانشجویان مشتاق به تحصیل بورسیه ایجاد کرد تا بتوان کیفیت آموزش را ارتقا داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =