توزیع ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نفت در منازل

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: هر درجه کاهش دما منجر به افزایش ۲۵ میلیون متر مکعبی گاز می شود که این میزان افزایش از سبد صنایع و نیروگاهها برداشت می شود و در نتیجه ما مجبوریم این رقم را با ۲۵ میلیون لیتر سوخت مایع معادل جبران کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جعفر سالاری نسب در حاشیه بازدید از انبار نفت شمال غرب تهران اظهار داشت: زمانی که انتقال گاز به نیروگاهها با مشکل مواجه می شود، شرکت پخش فراورده موظف است این افت را جبران کند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ ، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع تحویل نیروگاهها دادیم امسال تا امروز ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب تحویل شد که حدود ۱.۸ میلیارد لیتر افزایش یافته است.

کاهش قیمت نفت سنگین ایران

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با بیان اینکه ما امسال ۱۰ درصد سوخت بیشتری به نیروگاهها تحویل دادیم و میزان مصرف نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: هر درجه کاهش دما منجر به افزایش ۲۵ میلیون متر مکعبی گاز می شود که این میزان افزایش از سبد صنایع و نیروگاهها برداشت می شود و در نتیجه ما مجبوریم این رقم را با ۲۵ میلیون لیتر سوخت مایع معادل جبران کنیم. 

وی گفت: در روزهای اخیر میزان مصرف گاز به ۶۸۵ میلیون متر مکعب رسید و ما مجبور شدیم کاهش ارسال گاز به نیروگاهها و صنایع را با توزیع نفت سفید و کاز مایع بخصوص در استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، مازندران و گلستان جبران کنیم.

سالاری نسب گفت: تاکنون ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید در منازل توزیع شد همچنین شرکت گاز در منازل والور و بخاری برقی توزیع کرد.

وی با بیان اینکه موجودی کافی در انبارهای نفت داریم و خواهش ما این است تا در مصرف گاز و بنزین صرفه‌جویی کنند، تصریح کرد: در چند استان سی‌ان‌جی قطع شد و فشار مضاعفی روی دوش شرکت پخش آورد و مجبور شدیم مصرف بنزین در استان‌های شمالی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

سالاری نسب در پاسخ به ایلنا درباره مصرف مازوت گفت: ما در تهران مازوت مصرف نمی‌کنیم و مازوت در نقاطی مصرف می‌شود که با شهرها فاصله دارد و مقدارش با توجه به میزان مصرف گاز و گازوییل محدودتر است و درصد بالاتری گازوییل استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون کیفیت گازوییل یورو است و در پالایشگاه‌ها گازوییل با استاندارد یورو تولید می‌شود، افزود: بنزین تولید شده نیز استاندارهای لازم را دارد و سازمان ملی استاندارد با نمونه‌گیری می‌تواند این استاندارد را تایید کند.

وی خاطرنشان کرد: برای هر نفتکش پیش از خروج از انبار نفت گواهی کیفیت صادر می‌شود اگر منافات داشته باشد از خروج آن جلوگیری خواهد شد

انتهای پیام/

کد خبر: 1167962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =