مذاکرات محرمانه انصارالله و عربستان برای تمدید آتش‌بس در یمن

رسانه‌ها از وجود مذاکرات محرمانه بین عربستان و جنبش انصار الله یمن برای تقویت آتش‌بس خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌ها گزارش دادند که عربستان سعودی و جنبش انصارالله یمن مذاکرات محرمانه‌ای را برای تداوم آتش‌بس و تعیین مسیر مذاکره برای پایان دادن به جنگ یمن از سر گرفته‌اند.

آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که به نظر می‌رسد همه طرف‌ها پس از هشت سال جنگی که جان بیش از ۱۵۰ هزار نفر را گرفته، یمن را امتلاش کرده و فقیرترین کشور جهان را در یکی از بدترین بحران های انسانی در جهان در آستانه سقوط و قحطی قرار داده است، به دنبال راهکار هستند.

عربستان در پی کاهش اختلاف با ایران

در این گزارش آمده است: «پس از عدم تمدید آتش‌بس با میانجی‌گری سازمان ملل و ورود عمان برای وساطت در این زمینه، عربستان سعودی در سپتامبر گذشته مذاکرات غیرمستقیم با انصارالله را از سر گرفت».

آسوشیتد پرس با بیان اینکه این گفت‌وگوها با توجه به طولانی‌ترین دوره آتش‌بس در یمن انجام می‌شود، تاکید کرد که از زمان پایان آتش‌بس با میانجیگری سازمان ملل در اکتبر گذشته، هیچ آتش‌بس رسمی وجود نداشته است‌.

در این گزارش به نقل از یک مقام سازمان ملل آمده است: «اگر آن‌ها با حسن نیت مذاکره کنند و مذاکرات شامل سایر طرف‌های یمنی نیز شود، این فرصتی برای پایان دادن به جنگ است».

یک دیپلمات سعودی نیز در گفت‌وگو با آسوشیتد پرس گفت: «‌ریاض از چین و روسیه خواسته است تا ایران و انصارالله را برای جلوگیری از تشدید تنش تحت فشار قرار دهند». 

در همین زمینه، یکی از اعضای جنبش انصار الله یمن که در مذاکرات حضور داشته است، گفت که سعودی‌ها قول داده‌اند همه ‌حقوق‌ها را پرداخت کنند اما دیپلمات سعودی گفت که پرداخت حقوق نظامیان مشروط به پذیرش ضمانت‌های امنیتی از جمله اقدام انصار الله به ایجاد یک منطقه حائل با مناطق تحت کنترل آنها در امتداد مرز با عربستان سعودی است

انتهای پیام/

کد خبر: 1168033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =