رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر از نوسازی ناوگان حمل و نقل دانشگاه، سیستم‌های سخت‌افزاری، سیستم‌های امنیتی و طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های نوین خدماتی علمی و دانشجویی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سروش حیدری سنگستانی از نوسازی ناوگان حمل و نقل دانشگاه، سیستم‌های سخت‌افزاری، سیستم‌های امنیتی و طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های نوین خدماتی علمی و دانشجویی خبر داد.

کارگروه بررسی مسائل زنان در واحد بوشهر برگزار شد

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌ها و امکانات مناسبی در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر وجود دارد، متذکر شد: بسیاری از این زیرساخت‌ها، مربوط به سال‌های گذشته بوده و از آنجا که نزدیک به ۱۶ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در حال تحصیل هستند، این زیرساخت‌ها یا پاسخگوی نیازها نبوده یا به‌دلیل فرسودگی کارایی لازم را نداشته و اجرای امور را با اتلاف زمان و انرژی مواجه می‌ساخت.

ناوگان حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نوسازی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه از ابتدای پذیرش مسئولیت بنا را بر این اساس قرار دادیم تا ضمن توسعه زیرساخت‌ها از دارایی‌ها نیز به نحو احسن صیانت و نگهداری کنیم، ادامه داد: حذف دستگاه‌های فرسوده و اضافه شدن یک دستگاه نو ضمن جلوگیری از اتلاف انرژی، در طولانی‌مدت در بخش صرفه‌جویی هزینه‌ها بسیار اثرگذار خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر درباره اقدامات نوسازی در واحدها و مراکز آموزشی استان بوشهر توضیح داد: از ابتدای سال تحصیلی جدید با خریداری خودروهای نو، حمل و نقل دانشگاه نوسازی شد.

حیدری سنگستانی افزود: با تعویض سیستم‌های امنیتی و افزایش دوربین‌های مدار بسته نیز ضریب ایمنی و امنیتی واحدها و مراکز استان افزایش یافت، ضمن اینکه به منظور ارائه خدمات مناسب به دانشجویان با خرید رایانه، لپ‌تاب و قطعات سخت‌افزاری موردنیاز سیستم‌های موجود نیز ارتقا داده شد.

وی با اشاره به سابقه درخشان تولید نرم‌افزارهای مختلف، دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر را از پیشروترین واحدهای دانشگاهی در عرصه IT برشمرد و ادامه داد: این دانشگاه از نخستین واحدهای دانشگاهی بود که اواخر دهه ۷۰ برای نخستین‌بار از سامانه برخط امور دانشجویی در انجام انتخاب واحد و اعلام نمرات استفاده کرد و از آن روز تاکنون نیز در این زمینه در زمره موفق‌ترین‌ها بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه سامانه امور دانشجویی این دانشگاه با نام اختصاری (سادا) در حال ارائه خدمات است درباره نحوه عملکرد این سامانه گفت: دانشجویان در این سامانه درخواست‌های دانشجویی خود را به صورت برخط به دانشگاه ارسال خواهند کرد و دانشجو می‌تواند مراحل چرخش درخواست خود در بخش‌های مختلف دانشگاه را به صورت آنلاین پیگیری و مشاهده کند که این یک گام مؤثر برای مکانیزه کردن امور مختلف دانشگاه و کم شدن مراجعه حضوری است.

حیدری سنگستانی با یادآوری اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بدون وابستگی نقدی به بودجه‌های دولتی و به طور مستقل اداره می‌شود، تأکید کرد: سرانه متوسط تحصیل دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی از بسیاری از مدارس غیرانتفاعی نیز پایین‌تر و مبالغ شهریه دانشجویی، بیت‌المال و امانت و وظیفه صیانت بوده و هزینه‌کرد این مبالغ برای دانشجویان برعهده مسئولان و مدیران دانشگاهی است.

وی متذکر شد: بودجه این امر با هوشیاری از محل تبدیل به احسن منابع دانشگاه حاصل شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1168282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =