برگزاری نمایشگاه "شکوه زاگرس" در همدان/ ۱۵۰ اثر از گونه‌های جانوری همدان به نمایش گذاشته شد

عکاس حیات وحش بیان کرد: در این نمایشگاه حدود صدو پنجاه اثر وجود دارد که با موضوع گونه‌های جانوری استان همدان عکس برداری شده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، نمایشگاه عکس حیات وحش استان همدان با عنوان "شکوه زاگرس"، به مناسبت روز جهانی حیات وحش با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در نگارخانه استاد زنگنه مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان آغاز به کار کرد.

شوبیری، عکاس حیات وحش و دبیر برپایی این نمایشگاه بیان داشت: در این نمایشگاه حدود صد و پنجاه اثر وجود دارد که با موضوع گونه‌های جانوری استان همدان عکس برداری شده است که ده درصد آن گونه‌های مهم و تاثیر گذار از جانوران کشور مانند افعی دم عنکبوتی یا یوزپلنگ آسیایی و... و مابقی آنها از گونه‌های بومی استان همدان هستند.

او در ادامه به موقعیتهای بی‌نظیر عکاسی در مناطق حفاظت شده لشگردر شهرستان ملایر ، منطقه خان گورمز، تالاب آق گل و سد کریم خان زند شهرستان ملایر اشاره کرد.

پدرام شوبیری در پاسخ به چگونگی روش‌های ثبت این تصاویر بیان داشت: این تصاویر با استتار بسیار قوی، کومه زدن، برنامه ریزی و تحلیل رفتار حیات وحش به ثبت رسیده که حداکثر فاصله تصویربرداری سی الی پنجاه متر است؛ البته تجهیزات در اختیار ما از جدیدترین تجهیزات روز دنیاست و توانایی عکس برداری از سیصد متری را نیز دارد اما این جزئیات و کیفیت را فقط می‌توان از فاصله های نزدیک شکار کرد و به ثبت رسانید.

برگزاری نمایشگاه "شکوه زاگرس" در همدان/ ۱۵۰ اثر از گونه‌های جانوری همدان به نمایش گذاشته شد

برگزاری نمایشگاه "شکوه زاگرس" در همدان/ ۱۵۰ اثر از گونه‌های جانوری همدان به نمایش گذاشته شد

وی در ادامه از هدف خود درباره عکاسی حیات وحش گفت: پدرم از دوران کودکی بنده عکاس طبیعت بوده و من نیز به مرور زمان علاقه مند شدم و کار خود را از سال 1385 با یک دوربین دیجیتال معمولی آغاز کرده وتا سال 1390 به صورت مبتدی عکاسی را ادامه دادم؛ در سال 1391 تجهیزات نیمه حرفه ای در اختیار گرفتم وعکاسی طبیعت و حیات وحش را ادامه دادم تا جایی که تجهیزاتم را پله پله و به مرور ارتقا داده وبه این مرحله رسیدم .

شوبیری در ادامه تصریح کرد: با وجود مخاطرات، زحمات و هزینه‌های بسیار زیاد این نوع از تصویر برداری، تمام این تلاش ها برای ثبت و حفظ حیات وحش منطقه و کشورمان است. امید است با این کار بتوانیم در کشور عزیزمان ایران، مهم‌ترین عامل آسایش و آرامش ما که این طبیعت سرسبز و زیست بوم متنوع حیات وحش می‌باشد را فرهنگسازی کنیم.

وی در پایان با توصیه به حفظ و نگه‌داری از حیات وحش و زیست بوم بسیار با ارزش و بدست آوردن افتخارات کسب شده در این زمینه افزود: کسب مقام اول در جشنواره حیات وحش یزد، کسب رتبه برتر در جشنواره دو سال گذشته، کسب مقام دوم در جشنواره سال گذشته میقان و کسب رتبه اول در جشنواره حیات وحش استان همدان از جمله افتخارات بنده و ادای دین خود به طبیعت زیبا و سرسبز ایران سربلند ما است.

خبرنگار: مهدی میرزائی

کد خبر: 1168369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =