محمد: پرسپولیس توانایی شکست صنعت نفت را دارد

کارشناس فوتبال گفت: پرسپولیس این توانایی را دارد که در آبادان، صنعت نفت را شکست بدهد تا کماکان در صدر جدول حضور داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، علیرضا محمد، درباره اشتباهات داوران در بازی‌های اخیر تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس در بازی‌های خود فنی و تاکتیکی بازی می‌کند، اما سوت‌های اشتباه تمرکز تیم را به هم می‌زند. همه ایران ۲ بازی اخیر پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک را دیدند که چطور داوران چند پنالتی را به نفع پرسپولیس نگرفتند تا این تیم در عرض ۲ هفته صدر جدول را از دست بدهد.

حلالی: پرسپولیس باید برای قهرمانی بجنگند

وی ادامه داد: سوت‌های اشتباه داوران در تمام بازی‌های لیگ برتر رخ می‌دهد و اجتناب‌ناپذیر است، اما پرسپولیس بیشتر از سایر تیم‌ها از قضاوت اشتباه داوران ضربه خورده است. این اشتباهات داوری فقط در پنالتی نگرفتن نیست و در طول بازی سوت‌هایی که داور می‌زند جهت بازی را تغییر می‌دهد و حتی اشتباه در اعلام یک اوت دستی روی بازیکنان تأثیر منفی می‌گذارد.

مربیان و بازیکنان تیم‌ها تحت فشار هستند

این کارشناس فوتبال افزود: بازیکنان در طول بازی برای گرفتن توپ تلاش می‌کنند و وقتی داور به اشتباه یک اوت دستی را برای تیم حریف می‌گیرد، به طور حتم مربیان و بازیکنان که تحت فشار هستند، کنترل خودشان را از دست می‌دهند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: در دیدار با فولاد که یک بیننده بی‌طرف بازی را نگاه می‌کرد متوجه می‌شد که پنالتی را روی دیاباته نگرفتند. همچنین بازیکنان فولاد خوزستان نیمی از زمان بازی را در نیمه دوم تلف کردند. جالب بود که در ۷ دقیقه وقت اضافه هم فولادی‌ها باز ۳ دقیقه وقت تلف کردند. در بازی با آلومینیوم هم آفساید را نگرفتند تا بیرانوند اخراج شود. داور حداقل یک پنالتی مسلم روی مهدی ترابی را اعلام نکرد. کسی که از تلویزیون هم این صحنه را می‌دید متوجه می‌شد که ترابی توپ را از بازیکن رد کرد و بازیکن آلومینیوم پای مهدی را زد.

به خودمان امیدواری می‌دهیم اشتباهات داوری سهوی باشد

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه امیدواریم اشتباهات داوری سهوی باشد، عنوان کرد: خیلی به خودمان امیدواری می‌دهیم که اشتباهات داوری سهوی باشد و اگر این سوت‌های اشتباه داوران عمدی باشد، از دیدن بازی‌های لیگ ناامید می‌شویم. دیگر اسمش را نمی‌توانیم فوتبال بگذاریم و خیلی زننده و کثیف است که داوران به عمد این کارها را انجام می‌دهند.

محمد در خصوص اینکه مربیان همیشه تحت فشار هستند، تصریح کرد: قضاوت‌های اشتباه زندگی همه فوتبالی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هواداران و پیشکسوتان که هیچ مسئولیتی در قبال تیم ندارند این قدر حرص می‌خوردند، چه برسد به مربیان. سرمربیان که با یک اشتباه داوران معلوم نیست چه فشاری را تحمل می‌کنند، یحیی گل‌محمدی خیلی تحت فشار است و هر کسی دیگر جای او بود، بیشتر عصبانی می‌شد.

پرسپولیس توانایی شکست صنعت نفت در آبادان را دارد

مدافع اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درباره استفاده از سیستم VAR در بازی‌های نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال گفت: بهتر است که مسئولان فوتبال و سازمان لیگ هر چه زودتر سیستم کمک داور ویدئویی را به لیگ برتر بیاورند تا جنجال و اعتراضات بیشتر نشود. باید این سیستم بیاید تا دیگر هیچ تیمی به داور بازی حمله نکند و بازی‌ها بدون حرف و حدیث خاتمه یابد. هر چه به پایان لیگ نزدیک‌تر می‌شویم حساسیت بازی‌ها هم بیشتر می‌شود، بر همین اساس خیلی مهم است که VAR در تمامی بازی‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

کارشناس فوتبال در مورد دیدار پرسپولیس با صنعت نفت آبادان در هفته نوزدهم لیگ برتر تاکید کرد: امیدوارم در بازی با نفت آبادان دیگر شاهد اشتباهات فاحش داوری نباشیم و این بازی بدون حرف و حدیث تمام شود. پرسپولیس این توانایی را دارد که در آبادان، صنعت نفت را شکست بدهد تا کماکان در صدر جدول حضور داشته باشد.

بهتر است این بار روی مربیان ایرانی سرمایه‌گذاری کنیم

محمد در خصوص انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال در حدود یک دهه کلی دلار برای مربیان خارجی خرج کرد و در نهایت به غیر از صعود به جام جهانی هیچ موفقیتی نداشت. بعد از این همه سال بهتر است این بار روی مربیان ایرانی هزینه و سرمایه‌گذاری کنند و تیم ملی را به دست مربی داخلی بسپارند. مگر چه می‌شود چند سال هم سکان هدایت تیم ملی بر عهده مربی ایرانی باشد و مربیان ایرانی امتحان خودشان را پس بدهند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1168704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =