توضیحات وزیر علوم درباره ساماندهی مراکز علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور/ تصمیم‌گیری درباره ادغام نیازمند مطالعات بیشتری است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیحاتی درباره ساماندهی مراکز علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور در دانشگاه فنی حرفه‌ای و دولتی ارائه کرد.

محمدعلی زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ابلاغیه رئیس جمهور درباره ساماندهی مراکز علمی و کاربردی و پیام نور اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی با یکدیگر درباره ساماندهی این مراکز علمی، با یکدیگر همکاری دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه «منظور از ساماندهی دانشگاه‌های علمی و کاربردی و پیام نور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا سایر دانشگاه‌های دولتی ادغام این دانشگاه است؟» خاطرنشان کرد: تصمیم گیری در این باره نیازمند مطالعات بسیاری است. بنابراین انشاالله بعد از انجام این مطالعات، سبک و سیاق این موضوع مشخص خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تمامی مصوبات و اساسنامه‌های دانشگاه‌های علمی و کاربردی و پیام نور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، گفت: بنابراین برای ساماندهی این مراکز باید مجوز شورا نیز اخذ شود.

ابلاغ دستورات جدید رئیس جمهور به وزیر علوم/ برگزاری دوره‌های دانشگاهی توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد

به گزارش ایسکانیوز، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور  آذر ماه ۱۴۰۱ در راستای نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی، ضمن بازدید از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در جلسه نظارت ستادی این وزارتخانه دستوراتی را ابلاغ کرد.

در بند ۵ این ابلاغیه به ساماندهی مراکز علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور در دانشگاه فنی حرفه ای و دولتی اشاره شده است. بر این اساس و به منظور ساماندهی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فاقد تقاضا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مراکز علمی کاربردی را به عنوان واحدهای دانشگاه فنی حرفه‌ای و همچنین دانشگاه‌های پیام نور را در دانشگاه‌های دولتی مرکز استان بازتعریف و ساماندهی کند. همچنین در این ساماندهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های پیام نور به نحو مناسبی استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =