امینی: حضور این تعداد فیلم اولی در ادوار جشنواره فیلم فجر بی‌سابقه است / حضور ۲۸ کشور خارجی در بخش بین‌الملل

نشست خبری ستاد جشنواره فیلم فجر با حضور مجتبی امینی دبیر این ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشست خبری ستاد جشنواره فیلم فجر با حضور مجتبی امینی دبیر این ستاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر یاد آن دسته از اصحاب رسانه که دیگر در بین ما نیستند را گرامی داشت.

وی با اشاره به جدول پخش فیلم‌های حاضر در جشنواره عنوان کرد که نمایش در برخی روزها سه سانس و در برخی روزها دو سانس خواهد بود.

در ادامه از پوستر جشنواره بین المللی فیلم فجر رونمایی شد.

در ادامه این نشست، مجتبی امینی دبیر ستاد جشنواره فیلم فجر ضمن همدردی با مردم زلزله‌زده مردم خوی عنوان کرد: خدا را شاکریم که شرایط برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر فراهم شد و ان‌شاالله در ۱۲ بهمن‌ماه جشن سال سینمای ایران برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال سال سختی را به دلیل اوضاع جامعه برای برگزاری جشنواره داشتیم و فیلم‌ها در روند تولید با مشکل روبرو بودند.

امینی گفت: در سال جاری خط تولید سینمای ما به گونه ای بود که با تنوع ژانری که داریم مخاطب را می‌توانیم راضی نگه داریم. و نوید کارهای خوبی را در جشنواره امسال خواهیم داشت. و این نشان‌دهنده روح جدیدی در صنعت سینماست که روح خود را پیدا کرده است.

وی گفت: با ۲۴ اثر مزبان مردم هنردوست کشورمان هستیم و فروش مردم از روز جاری آغاز خواهد شد و ۴۹ سینما میزبان مردم تهران خواهند بود.

نجفی افزود همچنین اکران فیلم‌های جشنواره در ۳۰ استان دیگر نیز صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره بخش بین الممل گفت: فیلم‌هایی داریم که برای اولین بار در منطقه اکران خواهند شد که از ۲۸ کشور مهمان خارجی خواهیم داشت و بازار فیلم پر رونقی خواهیم داشت.

امینی گفت: محل استقرار در برج میلاد خواهیم داشت که چند پایگاه نیز فیلم ها را اکران خواهند کرد.

وی گفت: در بخش امنیت فضای مجازی تمهیداتی شده ولی در جریانیم که کشور تحت حمله سایبری هست و فیلم ها به صورت دی سی پی بوده و برنامه‌ریزی های ویژه ای در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: تحریم جشنواره توسط بازیگرانی که در جشنواره فیلم دارند تاثیری بر روی اکران آثار نخواهد داشت.

امینی در پاسخ به این سوال که آیا تشویق و تنبیهی برای تحریم نکردن جشنواره توسط بازیگران در نظر گرفته‌اید گفت: ما در جایگاهی نیستیم که چنین تصمیمی اتخاذ کنیم.

امینی در پاسخ به این سوال که هنرمندانی که جشنواره را تحریم کرده‌اند در بخش داوری دیده خواهند شد یا نه گفت: ما وظیه‌مان خوب کردن حال مردم است و باید به دور از فضای ملتهب جامعه کارمان را به درستی انجام دهیم که امیداریم با حضور در خانواده سینما حال خوب را به مردم کسورمان هدیه دهیم و مشکلی برای حضور این دسته افراد در داوری‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره با اینکه فیلم‌ اولی‌های خوبی در جشنواره داریم، گفت: امیدواریم که مخاطب از تماشای آنها لذت ببرد و می‌توانیم این را از دستاوردهای جشنواره امسال بدانیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که امسال با آثار خوبی که داریم بتوانیم یک جشنواره خوب را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =