۲ مقاله عضو هیئت علمی واحد کرمانشاه در مجلات معتبر علمی نمایه شد

مقاله‌های عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی واحد کرمانشاه در مجلات معتبر علمی با ارزش Q۱ نمایه شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دو مقاله ندا عظیمی عضو هیئت علمی گروه شیمی در دو مجله معتبر علمی Applied Thermal Engineering و مجله Journal of Thermal Analysis and Calorimetry نمایه شد.

ابلاغ بخشنامه صدور مجوز دفاع برخی از رشته های خاص علوم انسانی

مقاله نخست با همکاری وی و گروه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی کرمانشاه بر پایه استفاده از انرژی امواج فراصوت و ژنراتورهای ترموالکتریک (TEG) برای خنک کاری، افزایش تولید برق و بهبود عملکرد پنل‌های فتوولتائیک ارائه شده است. 

به گفته عظیمی در این پژوهش، استفاده از امواج فراصوت و ترموالکتریک برای خنک کردن پنل‌های فتوولتائیک بررسی شده است. ژنراتورهای ترموالکتریک به پشت ماژول فتوولتائیک متصل شده تا گرما را از سطح آن دریافت کنند. علاوه‌بر این، امواج فراصوت با فرکانس بالا برای هدایت بخار سرد به سطح ترموالکتریک‌ها و افزایش گرادیان دما در آنها استفاده می‌شود. 

وی تاکید کرد: تأثیر تعداد ژنراتورهای ترموالکتریک متصل شده به پشت پنل با آرایش‌های مختلف بررسی شده است که تاکنون در هیچ مقاله‌ای مورد توجه قرار نگرفته است، همچنین، اثر نانوسیال SiC و مخلوط اتانول آب به عنوان سیال‌های عامل بررسی شده است و محاسبه ضریب انرژی برای تمام سیالات عامل و تمام آرایش ژنراتورهای ترموالکتریک بالاتر از ۱ است که ثابت می‌کند سیستم خنک کننده پیشنهادی کاربردی است. 

عظیمی تاکید کرد: نتایج این پژوهش ثابت کرد که در تمام ساعات در طول روز می‌توان از سیستم خنک کاری پیشنهاد شده برای پنل‌های فتوولتائیک استفاده کرد که به‌طور همزمان دمای پنل PV را کاهش داده و توان تولیدی آن را افزایش می‌دهد. با توجه به اینکه انرژی خورشیدی از منابع انرژی تجدیدپذیر رایگان و در دسترس است، بنابراین دستاوردهای این پژوهش می‌تواند برای تولید برق در مصارف خانگی، صنعتی و دانشگاهی استفاده شود.

همچنین مقاله دوم ندا عظیمی با همکاری گروه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی کرمانشاه بر پایه استفاده از مدل‌سازی CFD برای بررسی اثر فرورفتگی لوله و استفاده از توربولاتورها در مرکز لوله‌های تحت شار حرارتی ثابت به منظور بهبود نرخ انتقال حرارت ارائه دادند.  

در این مقاله، ادغام استراتژی فرورفتگی لوله و استفاده از توربولاتور در مرکز لوله‌های تحت شار حرارتی ثابت برای بهبود نرخ انتقال حرارت مورد بررسی قرار گرفته است. این تحقیق برای ارزیابی تأثیر پارامترهای هندسی در یک لوله فرورفته مجهز به توربولاتور مخروطی بر اساس قوانین اول و دوم ترمودینامیک متمرکز شده است.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی واحد کرمانشاه در مورد این مقاله گفت: از مدل‌سازی CFD، برای بدست آوردن هیدرودینامیک جریان و بررسی میزان انتقال حرارت در لوله‌های دارای فرورفتگی (Dimple tubes) مجهز به توربولاتورها استفاده شده است و توربولاتورها تیغه‌های مارپیچی هستند که برای چرخش جریان درون مبدل‌های حرارتی، دودکش‌های دیگ بخار و دیگ‌های فایبرگلاس قرار می‌گیرند. 

 عظیمی گفت: امروزه با پیشرفت فن‌آوری یکی از مهمترین چالش‌های مهندسی، افزایش انتقال حرارت و بهبود عملکرد سیستم‌های گرمایشی است با رشد و توسعه فناوری‌های پیشرفته، توجه ویژه‌ای به انتقال حرارت، کاهش زمان انتقال حرارت، به حداقل رساندن اندازه مبدل‌های حرارتی و در نهایت به حداکثر رساندن راندمان تجهیزات گرمایشی شده است و استفاده از توربولاتورها و فرورفتگی لوله مهمترین نوآوری در مقاله مذکور است که با توجه به محدودیت‌های انرژی و اینکه دنیا به سمت ذخیره انرژی و استفاده از سیستم‌های انرژی صفر خالص حرکت می‌کند، می‌تواند به بهینه‌سازی مبدل‌های حرارتی و افزایش انتقال حرارت در آنها منجر شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1169733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =