مصدومان زلزله خوی به ۱۱۰۰ نفر رسیدند / وزیر بهداشت: کمبود دارویی نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات درمانی به یک هزار و ۱۰۰ مصدوم ناشی از زلزله در خوی خبر داد و گفت: کمبود دارویی در خوی وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر به شرق استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین شرایط منطقه زلزله خوی در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: بیمارستان قمر بنی‌هاشم (ع) خوی به علت خسارت‌های ناشی از زمین‌لرزه قابل استفاده نیست؛ گرچه این بیمارستان بیماران بدحال نیز در آن بستری بودند.

وزیر آموزش و پرورش از ترمیم و مقاوم سازی مدارس خوی خبر داد

وی گفت: بیماران بستری در این بیمارستان به‌سرعت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرهای مجاور ازجمله سلماس، مرند، ارومیه و تبریز منتقل شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: کارهای اولیه روی یک هزار و ۱۰۰ مصدوم ناشی از زلزله در خوی نیز انجام گرفت و در روزهای اول پس از زمین‌لرزه هم ۲۰۰ نفر مصدوم در مراکز درمانی بستری شدند.

عین‌اللهی ادامه داد: اعمال جراحی لازم روی مصدومان زلزله خوی انجام شد که بیشتر ارتوپدی و مغز و اعصاب بود.

وی با اشاره به آخرین اطلاعات دریافتی از مسؤولان بهداشت و درمان استان آذربایجان غربی افزود: تا الآن ۶ تیم بهداشتی شامل کارشناسان بیماری‌ها، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای، بهداشت روان و بهداشت خانواده به منطقه زلزله‌زده اعزام شده‌اند و در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: از انبار دارویی منطقه زلزله‌زده نیز بازدید شد و خوشبختانه وضع دارویی مناسبی داشت. امروز نیز اعلام کرده‌اند که ۵۰ قلم دارو به زلزله‌زدگان خوی توسط مجمع خیران سلامت داده شده است.

عین‌اللهی با بیان اینکه اعمال جراحی لازم روی مصدومان زلزله خوی انجام گرفته است و همه خدمات درمانی و بهداشتی در خوی رایگان به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به وضع دانشجویان دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: این دانشجویان به‌سرعت اسکان داده یا به استان‌های همجوار اعزام شدند.

پایان پیام/

کد خبر: 1170033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =