۲۰۰ نخبه در بازه زمانی ۵ ماهه جذب می‌شوند/ تحول در جذب اعضای هیئت‌علمی رشته‌های علوم‌انسانی

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم از جذب ۲۰۰ نخبه تا ۵ ماه آینده خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم درباره روند جذب نخبگان در هیئت‌علمی دانشگاه‌ها گفت: براساس پیش‌بینی‌ها احتمالا در یک بازه زمانی ۴ یا ۵ ماهه بتوانیم به تقاضای نخبگان به منظور عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه‌ها رسیدگی کنیم. به این ترتیب عضویت ۱۰۰ تا ۲۰۰ نخبه به عنوان هیئت‌علمی دانشگاه‌ها در مقطع زمانی یاد شده امکان‌پذیر خواهد بود.

توضیحات وزیر علوم درباره ساماندهی مراکز علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم درباره جذب نخبگان اظهار کرد: این موضوع مطالبه رهبری است. به همین دلیل، جذب نخبگان را تسهیل کرده‌ایم و برای اعضای بنیاد ملی نخبگان طرح «شهید شهریاری» را اجرا کردیم.

بر اساس این طرح، تقاضا برای جذب به سه صورت است؛ نخست اینکه فرد در فراخوان شرکت می‌کند و فردشرکت کننده می‌تواند کارت پایان خدمت هم نداشته باشد. به تازگی اعلام کرده‌ایم افرادی که ۹ ماه به سربازی رفته‌اند نیز می‌توانند در فراخوان شرکت کنند. روش بعدی اینکه خود فرد به دانشگاه مستقیم تقاضای جذب دهد و دانشگاه پرونده وی را بررسی می کند. در نهایت راه سوم این است که هیئت اجرایی دانشگاه دراین طرح، شخص را بدون فراخوان جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه برای عضویت نخبگان به عنوان هیات علمی، بنیاد ملی نخبگان می‌بایست شرایط نخبگی را اعلام کند، خاطرنشان کرد: بر اساس بیانات رهبری، موضوع نخبگی نبایدمحدود به مقالات باشد بلکه حل مسئله، مشکلات و نیازهای کشور نیز به عنوان ملاک نخبگی در کانون توجه قرار گیرد. مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم امیدوار است که بنیاد ملی نخبگان به موضوع حل مشکلات و نیازهای کشور به عنوان معیار نخبگی، بیشتر توجه کند. 

خلج امیرحسینی درباره روند جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها در رشته‌های علوم‌انسانی توضیح داد: باید تحولاتی در حوزه علوم‌انسانی انجام شود و افرادی که دیدگاه‌های دینی، معنوی و انقلابی دارند، به عنوان هیئت‌علمی رشته‌های علوم‌انسانی جذب شوند. 

وی با بیان اینکه افرادی که در ارتباط با حوزه علوم‌انسانی دارای تبحر و سبقه بیشتری هستند نیز لازم است درباره جذب اعضای هیئت‌علمی نظرات خود را ارائه دهند، عنوان کرد: اظهار نظر درباره این موضوع به اهل نظر مربوط می‌شود. مرکز جذب وزارت علوم از لحاظ اجرایی درنظر دارد که همان شیوه‌ای که برای جذب اعضای هیئت‌علمی رشته‌های مهندسی بکار می‌گیرد برای رشته‌های علوم‌انسانی هم لحاظ کند و از نظرات صاحبنظران حوزه علوم انسانی در زمینه جذب، استفاده کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1170107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =