بورس سبزپوش ماند/ افزایش ۶۵ هزار و ۱۵۳ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند کاملا رو به رشد با افزایش ۶۵ هزار و ۱۵۳ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سه شنبه (۲ اسفند) شاخص کل بورس با رشد ۳۰ هزار و ۶۸۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۹۵۰ واحدی قرار گرفت.

پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳ هزار ۵۱۴   واحدی در پله ۴۹۶ هزار و ۶۶۹ واحدی ایستاد.

 افزایش ۶۵ هزار و ۱۵۳ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران بعد از رشد قابل توجه روز گذشته، امروز هم در یک روند کاملاً رو به رشد قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۶۵ هزار و ۱۵۳ واحد به رقم یک میلیون و ۶۵۹ هزار و ۴۱۶ واحد همراه شد.

همچنین شاخص هم‌وزن در بورس با افزایش ۱۳ هزار و ۹۱۹ واحد به رقم ۵۰۷ هزار و ۷۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۱۰۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۷.۹ میلیارد سهام،‌ حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۷۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان دادوستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ سبز درآمدند،‌ضمن اینکه شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی با ۴ درصد رشد همراه شدند. این دو شاخص با معیار هموزن نسبت به روز قبل با افزایش ۲.۸ درصد همراه شدند. شاخص آزاد شناور، ۳.۹ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۴.۶ درصد افزایش یافت، و شاخص بازار دوم بورس ۳.۴ درصد رشد کرد.

نمادهای شاخص‌ساز امروز شامل فولاد مبارکه،‌ ملی مس، پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، شستا، گسترش نفت و گاز پارسیا و سیرمایه‌گذاری غدیر بودند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش ۶۰۴ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۲۷۹ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۸۸ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس به ۳۸۸ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از ۶.۹ میلیارد سهام،‌ حق تقدم در قالب ۳۸۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان رسید و این رقم قابل توجهی است که نشان از ورود پول حقیقی به بازار دارد و این جای خوشحالی دارد، اگر پول‌ها به جای حرکت به سمت بازار ارز و طلا و املاک به سمت بازار شفاف و رسمی بورس حرکت کند، امید است که بخشی از این پول‌ها صرف توسعه شرکت‌ها و تولید شود.

البته باید شرکت‌ها هم با روش‌هایی مانند افزایش شناوری سهام خود و گذشت از حق تقدم‌ها و صرف سهام، به جذب نقدینگی به تولید اقدام کنند.

امروز نمادهای آریا ساسول، سنگ آهن گهر زمین،‌بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، جهان فولاد سیرجان، و پتروشیمی تندگویان، به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

کد خبر: 1172082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =